یادداشت «سیدحسن خمینی» در سالروز شهادت «سیدمصطفی خمینی»

«حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی» با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، یاد و خاطره عمویش «آیت الله سیدمصطفی خمینی» را در سالروز شهادت وی گرامی داشت.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ - 21October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سیدحسن خمینی» نوشت: فردا اول آبان سالروز شهادت فرزند اول امام، مرحوم آیت الله سیدمصطفی خمینی است. بی شک درگذشت فرزند بزرگ، بر امام بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است. آن هم فرزندی مجتهد و با توانایی های علمی و اجتماعی بالا که در نگاه همه آشنایانش امیدی برای آینده خط فکری و مکتب سیاسی امام (ره) تلقی می شده است.

یادگار امام (ره) افزود: فرزندی که به پدر عشق می ورزیده است، به گونه ای که این امر هم در زندگی وی مشهود بوده و هم امروزه از نوشته های مختلف ایشان قابل شناسایی است.

سیدحسن خمینی ادامه داد: مرحوم حاج آقا مصطفی در یکی از بحث های اصولی خود وقتی از مبنای امام (ره) یاد می کند چنان از تقریر آن به وجد می آیند که می نویسند این نکته بارقه ای الهی است که به فکر پدرم رسیده است و آنگاه چندین خط به دعا برای اعتلای کلمه حضرت امام (ره) می پردازد.

سید حسن خمینی در یادداشت خود اضافه کرد: اما به نظر من، سختی فراق مرحوم عمو، جای دیگری به اوج رسیده بود. هر کسی یک بار همسر امام (ره) را دیده باشد، شهادت می دهد که خانوم، بی شک لحظه ای را خالی از عشق و یاد فرزند بزرگش سر نکرده بود. اگر در محضر ایشان سخن از حاج آقا مصطفی می شد، محال بود اشک بر چهره اش ننشیند. اگر خاطره ای بر زبان می آمد، نقشی هم برای آن مرحوم در آن متصور بود.

وی اظهار داشت: همسر امام (ره) تا روز مرگ، عشق فرزندش را هم بر زبان و هم بر جان خود نگاه داشته بود. صبر مادر و پدر در رثای چنان فرزندی حتما رحمت خدا را بر ایشان باعث گردیده است. خدای سبحان، امام (ره) عزیز و همسر مکرمه و فرزندان بزرگوارشان را با اولیای خود محشور گرداند.

سید مصطفی خمینی در اول آبان سال ۱۳۵۶ در ۴۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار