نوجوان نترسی که عصای دست «شهید چمران» بود

او آنقدر دلاور و نترس بود که جزء یاران نزدیک «شهید چمران» قرار گرفت. هرجا درگیری سخت و سینه به سینه‌ای با دشمن روی می‌داد، «علیرضا» یکی از رزمنده‌های پا به‌رکاب بود.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸ - 24October 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، خیلی‌ها عکس ذیل را دیده‌اند و صمیمیت ابرمرد عرصه دفاع مقدس، شهید «مصطفی چمران» را با نیروهای بسیجی‌اش به نظاره نشسته‌اند.
 
بسیجی‌های کم‌سن وسالی که کنار این مردان پولادین به مردی رسیدند. یکی از آن بسیجی‌ها این نوجوان است که کنار شهید چمران کتف به کتف نشسته و کلاهش را هم سربالا گذاشته. او شهید «علیرضا مالمیر» است.
 
رزمنده‌ای که کنار فرمانده دیده نشد 
 
شهید «علیرضا مالمیر» از بچه‌های محله شهدا یا همان محله اقدسیه در شهر ری بود. جایی که «بیت الشهداء» یا «دخمه» معروف در آن‌جا قرار دارد. جوان‌های بسیاری از آن محله لباس رزم بر تن کردند و در همان نوجوانی با ملائکه هم پرواز شدند.
 
علیرضا مالمیر هم یکی از آن‌ها بود. او جزء اولین رزمنده‌های شهرری بود که برای یاری دین خدا پا به جبهه گذاشت. او آنقدر دلاور و نترس بود که جزء یاران نزدیک شهید چمران قرار گرفت؛ هرکجا درگیری سخت و سینه به سینه با دشمن بود علیرضا یکی رزمنده‌های پا به‌رکاب بود.
 
علیرضا 19 ساله بود که بالاخره مزد مجاهدتش را از خدای خود گرفت و در بهار سال 60 و تنها چند روز قبل از شهادت پیر و مرادش شهید «مصطفی چمران» خلعت شهادت را به تن کرد و آسمانی شد.
 
اما دریغ که مزار این مجاهد در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) پرت افتاده و زائری ندارد. شاید خیلی‌ها شهید چمران را در این عکس دیده‌اند؛ اما آن بسیجی کنار دستش را ندیده‌اند و نام و یادی از شهید «علیرضا مالمیر» نکرده‌اند.
 
ان شاءالله روزی برسد که سردار و سرباز با هم دیده شوند و حتی مزارشان هم زیارت‌گاه همگان شود.
 
شهید مالمیر در گلزار شهدای تهران، قطعه 24، ردیف 85، شماره 30 به خاک سپرده شده است.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار