روزشمار دفاع مقدس در کرمان (یک آبان ماه سال 1360):

پیکر مطهر دانشجوی شهید «حسین قدیری» در رفسنجان تشییع شد

پیکر مطهر دانشجوی پاسدار شهید «حسین قدیری» توسط اقشار مختلف مردم رفسنجان از مقر سپاه پاسداران تا میدان آیت الله سعیدی این شهر تشییع شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ - 22October 2016

 به گزارش دفاع پرس از کرمان، بخشی از رویدادهای یک آبان ماه سال 59، 60 و 62 که در تاریخ دفاع مقدس استان کرمان ثبت شده است را با هم مرور می کنیم:

یک آبان ماه سال 1359

چهلمین روز شهادت پاسدار شهید شاهبداغی

به مناسبت چهلمین روز شهادت پاسدار شهید شاهبداغی که درغرب کشور به دست نوکران آمریکا به شهادت رسیده بود ازسوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده آن شهید از ساعت 8 صبح امروز در مسجد مکی آباد مجلس یادبودی برگزار می شود و بعد از ظهر در بهشت زهرای سیرجان بر مزار آن شهید گرد آمده تا از مقام والای آن شهید تجلیل بعمل آوریم.

اعزام یک اکیپ تیم پزشکی از رفسنجان به مناطق جنگی

یک تیم پزشکی و درمانی متشکل از پرسنل کمیته بهداشت و درمان جهاد سازندگی رفسنجان، دکتر، بهیار، تکنیسین و تعدادی راننده برای کمک به مجروحین مناطق جنگی به این مناطق اعزام شده است.

یک آبان ماه 1360

تجلیل از مقام شهید در نوق

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره هفتمین روز شهادت علی کدخدایی روز گذشته مراسم بزرگداشتی با حضور عده کثیری از مردم شهید پرور نوق بر تربت پاک شهید برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام روح الامینی اثرات انقلاب اسلامی را در منطقه تشریح کرد و آنگاه وصیت نامه شهید توسط یکی از برادران پاسدار قرائت گردید.

تشییع پیکر پاک یکی از رهروان راه سرخ شهادت

پیش از ظهر امروز پیکر مطهر دانشجوی پاسدار شهید حسین قدیری که در نبرد با مزدوران بعثی به لقاءالله شتافته است، توسط اقشار مختلف مردم رفسنجان از مقر سپاه پاسداران تا میدان آیت الله سعیدی این شهر تشییع شد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم جنازه شهید به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد.

اهدای یک دستگاه ما شین نان پزی به جبهه های نبرد

در ادامه کمکهای مردم خیر و نیکوکار مردم رفسنجان به جبهه های جنگ امروز اعلام شد توسط مردم شهرستان رفسنجان یک دستگاه ماشین نان پزی به ارزش یک میلیون و یکصد هزار ريال به ستاد جنگهای نامنظم شهید دکتر چمران اهداء و توسط افراد متخصص در دانشگاه اهواز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

یک آبان ماه سال 1362

تشییع جنازه پیکر مطهر شهید در جیرفت

پیش از ظهر امروز پیکر پاک ومطهر پاسدار اسلام شهید حسن سیف علی نسب که در کربلای ایران بدست مزدوران استکبار به شهادت رسیده است طی مراسم با شکوهی در میان غم واندوه مردم شهید پرور جیرفت تشییع شد.

براساس این گزارش این مراسم پیکر پاک ومطهر این شهید به زادگاهش روستای ده بیش سفلی انتقال و در جایگاه ابدیش بخاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها