دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

هلاکت تروریست‌های تکفیری در حومه درعا/ جنگنده‌های ائتلاف زیرساخت‌های حیاتی سوریه را هدف حمله قرار می‌دهند

با وجود اینکه ارتش سوریه و متحدان آن تروریست‌های تکفیری داعش و جبهه‌النصره را در مناطق مختلف هدف حملات خود قرار می‌دهند، در مقابل جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش زیرساخت‌های حیاتی سوریه را به‌بهانه مبارزه با این گروه تروریستی بمباران می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 22October 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگانی از ارتش سوریه به‌همراه نیروهای دفاع ملی این کشور با تروریست‌های «جبهه‌النصره» در حومه قنیطره به شدت درگیر شدند؛ که در جریان این درگیری 15 تن از عناصر تروریستی جبهه‌النصره به هلاکت رسیدند و تعدادی از تجهیزات نظامی و استحکامات آنها نیز منهدم شد.
 
براساس این گزارش، یگانی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح، مرکز استقرار تروریست‌های جبهه‌النصره را در کوی «الحمادین» درعا البلد هدف قرار دادند؛ که یک منبع نظامی در این خصوص به سانا گفت: در جریان این حمله تعدادی از عناصر تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

این منبع در ادامه افزود: یگانی از ارتش سوریه همچنین ضربات سنگینی را علیه مراکز تجمع و محورهای تحرکی گروهک‌های تروریستی که در اردوگاه آوراگان درعا البلد اقدام به عملیات‌های تخریبی می‌کردند، وارد ساخت.
 
یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح روز گذشته نیز طی عملیات منحصر به‌فردی علیه مراکز تجمع و استحکامات تروریست‌های «جیش‌الفتح» در حومه شمالی حماه مواضع، خمپاره‌انداز‌ها و خودروهای زرهی آن‌ها را منهدم کردند و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
 
سانا در ادامه گزارش داد که روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به‌اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا پل شهرک «مرکده» را به بهانه مبارزه با داعش در حومه جنوبی حسکه بمباران کردند؛ که در جریان این حمله پل شهرک مرکده به‌طور کامل منهدم شد.  

گفتنی است، جنگنده‌های ائتلاف در طول چند هفته گذشته هشت پل ارتباطی را که برای روی روخانه‌های الفرات و الخابور احداث شده‌ بود، منهدم کرده‌اند. 
هلاکت تروریست‌های تکفیری در حومه درعا/ جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی زیرساخت‌های حیاتی را هدف حماع قرار می‌دهند 

یگانی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح شماری از عناصر تروریستی داعش را اطراف فرودگاه دیرالزور به هلاکت رساندند.
 
خبرگزاری المصدر نیز گزارش داد که به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد انجام عملیات تروریست‌ها در حلب ارتش سوریه به تقویت مواضع خود در حلب پرداخته و نیرو و تجهیزات بیشتری وارد این شهر کرد.

بنا بر اعلام منابع خبری در راستای این تصمیم ارتش سوریه روز جمعه با یگان‌های زرهی و نیروهای بیشتری وارد حلب شد. در راستای دفاع از کریدور جنوبی حلب نیز در روز‌های آینده سربازان بیشتری وارد این منطقه خواهند شد.

از سوی دیگر در منطقه جوبر شهر دمشق نیز تروریست‌های فتح‌الشام عملیاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه آغاز کردند که منجر به درگیری سختی بین دو طرف شد و این درگیری حدود دو ساعت به طول انجامید.

در این عملیات تروریست‌ها از یک تونل برای رساندن خود به مواضع ارتش سوریه استفاده کردند. 
 
منابع سوری از حمله شدید گروه‌های تروریستی تکفیری به حومه محله جوبر در گذرگاه ورودی دمشق خبر دادند؛ که این حمله با پاسخ قاطع نیروهای ارتش سوریه روبرو شد و در نتیجه آن شمار زیادی از مهاجمان به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند. 

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها