شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره سوریه قطعنامه صادر کرد

اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه پس از پایان نشست ویژه نمایندگان این شورا، قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه سوریه را به رغم 23 رأی مخالف و ممتنع، با 24 رأی مثبت به تصویب رساندند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ - 22October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اعضای شورای حقوق بشر در حالی به این قطعنامه علیه سوریه رأی مثبت دادند که این مصوبه، کمیسیون تحقیقات مستقل سازمان ملل را در اقدامی همسو با خواسته های کشورهای غربی و عربی، موظف به ارائه گزارش و تحقیق درباره عاملان نقض حقوق بشر در حلب می کند.
 
تارنمای خبری ای.بی.سی نیوز با اعلام خبر فوق افزود: این قطعنامه روز جمعه با 24 رأی موافق، هفت رأی مخالف و 16 رأی ممتنع تصویب شد. روسیه، چین، الجزایر، بولیوی، بروندی، کوبا و ونزوئلا به این قطعنامه رأی منفی دادند.
 
قطعنامه پیشنهادی مورد حمایت غرب در شرایطی تصویب شده است که سازمان ملل و دبیر کل فعلی آن بارها در مسایلی همچون خروج نام عربستان سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودک، ناکارآمدی و بی کفایتی خود را به نمایش گذاشته است.
 
«غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل روز گذشته در همین ارتباط یادآور شده بود که این فعالیت تروریست ها و گروه های مسلح مورد حمایت برخی کشورهای خارجی است که عامل اصلی وضع نابسامان و بروز فاجعه انسانی در محله های شرقی حلب است.
 
«آلکسی بورودافکین» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست روز جمعه با اشاره به این موضوع، گفت: انگلیس و کشورهای همپیمان در تلاشند از اینکه تروریست ها هدف حملات هوایی قرار بگیرند، جلوگیری کنند و به آنها اجازه دهند تا پس از تجدید قوا، به «اقدام های وحشیانه» خود ادامه دهند.
 
آمریکا و کشورهای همپیمان ضدسوری که شش سال قبل سناریوی ساقط کردن دولت قانونی بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زده بودند، هم اکنون برای جلوگیری از شکست تروریست ها در جریان حمله های ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، سناریوی اعمال فشار برای توقف فعالیت های ضد تروریستی در حلب را از طریق نهاد های بین المللی پیگیری می کنند.
نظر شما
پربیننده ها