دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

قابلیت‌های بمب MK 82؛ مشهورترین بمب سقوط آزاد

بمب «mk82» بمب مشهور غیر هدایت شونده سقوط آزاد است. وزن این بمب 500 پوند و حدود 250 کیلوگرم است. معمولا این بمب به وسیله فیوز مکانیکی mk 904 در دماغه و mk 905 در دم مجهز شده و به فیوز fmu 113 که یک رادار مجاورتی است مجهز می‌شود تا در فضا منفجر شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ - 23October 2016

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، تخریب زیرساخت‌های دشمن، زمین گیر کردن نیروهای مهاجم، اجرای پروژه غافلگیری، تخریب عقبه دشمن به منظور ایجاد وقفه و بی نظمی در خطوط مقدم دشمن، همگی بر اهمیت استفاده از عملیات هوایی و انواع بمب‌های با شعاع تخریبی متفاوت می‌افزاید، اینکه امروز طیف وسیعی از بمب‌ها از سوی قدرت‌های شرقی و غربی تولید و به کار برده می‌شود در همین راستا قرار دارد.

بمب mk82 بمب مشهور غیر هدایت شونده سقوط آزاد است. وزن این بمب 500 پوند و حدود 250 کیلوگرم است که معمولا به وسیله فیوز مکانیکی mk 904 در دماغه و mk 905 در دم مجهز شده و به فیوز fmu 113 که یک رادار مجاورتی است مجهز می‌شود تا در فضا منفجر شود.

آشنایی با قابلیت های بمب MK 82 مشهورترین بمب سقوط آزاد 

سری بمب‌های mk 80   که با نام اختصاریldgp   شناخته می‌شوند، بمب‌هایی هستند که برای بمباران در عملیات‌هایی که موج انفجار گسترده و شعاع تخریبی مناسب نیاز است، به کار برده می‌شوند و تاثیر آن هم مطلوب است. بمب‌های ldgp از لحاظ طراحی آیرودینامیکی کارآیی‌شان بسیار ارتقا یافته است. پوسته این بمب‌ها نسبتا سبک است، این بمب‌ها تقریبا نیمی از وزنشان قابل انفجار است.

در بمب‌های چند منظوره ممکن است چاشنی در دماغه یا در دم آنها و یا اینکه در مخروط و یا باله‌ها باشد. بمب mk82 یک بمب 500 پوندی تغییر یافته است و با BSU-49/B مونتاژ شده است که می‌تواند از ارتفاع بالا رها شود.

این بمب‌ها در جنگنده‌هایی چون اف 4، اف 5، و اف 7 کاربرد دارد و نیروی هوایی ارتش ایران از این بمب‌ها براساس نیاز عملیاتی استفاده می‌کند.
 
آشنایی با قابلیت های بمب MK 82 مشهورترین بمب سقوط آزاد
 جنگنده F4
 
mk82 قابلیت انهدام اهداف زمینی، پادگان های نظامی، مراکز صنعتی، باندهای فرودگاهی و سایت های پدافندی را دارد.

در انتهای این بمب نوعی ایربک نصب می‌شود تا در سرعت بالا و ارتفاع پایین قابلیت هدایت بمب را به آرامی بر روی هدف مهیا کند و اجازه دهد هواپیمای جنگنده پرتاب کننده آن از معرکه دور شود. این سامانه از نوعی پارچه نایلونی با مقاومت بالا ساخته می‌شود.

آشنایی با قابلیت های بمب MK 82 مشهورترین بمب سقوط آزاد
جنگنده F7

تولید مجموعه بمب های mk 80 در سال 1950 آغاز شد. این تولید در پاسخ به نیاز برای تولید کمتر بمب‌هایی با آیرودینامیک پایین‌تر بود. ساختمان تمام بمب‌های mk 80 مشابه یکدیگر است. این بمب‌ها استوانه‌ای شکل و مجهز به باله‌های مخروطی شکل با کاهنده‌هایی برای سرعت‌های بالا هستند.

این مدل بمب در جنگ خلیج فارس از سوی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.
 
انتهای پیام/221 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار