شهید «علی اخلی»؛

دانشجویی که در مریوان آسمانی شد

در کنار امر تحصیل، لحظه‌ای از جنگ غافل نبود و آن را در راس همه امور می‌دانست. پس از مدتی تحصیل در دانشگاه تربیت معلم، دوباره به میدان نبرد عزیمت کرد و سرانجام اول آبان‌ماه سال 1362 در عملیات والفجر4 و منطقه مریوان به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، دانشجوی شهید «علی اخلی» از شهدای دانشجوی استان گلستان است که اول آبان ماه سال 1362 در مریوان به شهادت رسید. در سطور زیر زندگینامه پر این شهید گرانمایه را مرور می کنیم:

شهید علی اخلی، اسفندماه سال 1343 در روستای سعدآباد فندرسک از توابع رامیان دیده به جهان گشود. وی در دامان پر مهر و محبت خانوده ای مستضعف ولی مومن پرورش یافت و از همان کودکی در مجالس وعظ و سخنرانی و نیز مراسم سوگواری سرور و سالار شهدای کربلا حضرت امام حسین (ع) شرکت می نمود.

اهل ذوق و هنر بود و گاهی هم در نمایشنامه بازی می کرد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و راهنمایی را در خان ببین سپری نمود. سپس برای گذراندن مقطع دبیرستان به شهرستان علی آباد کتول عزیمت کرد و تحصیلاتش را در هنرستان امام خمینی آن شهر در رشته راه و ساختمان به پایان رسانید.

با تشکیل نهاد مقاومت بسیج مستضعفین که به دنبال حمله نظامی رژیم بعثی عراق صورت گرفته بود، به عضویت آن نهاد مقدس درآمد و فعالیت های خود را در زمینه حل مشکلات مردم و حضور در میدان های نبرد آغاز کرد.

او انسانی فعال با روحیه ای انتقاد پذیر بود و در مواجهه با مسائل سیاسی و دینی با اندیشه واقع بینانه برخورد می کرد. همچنین بر شرکت در نماز جمعه و جماعات به منظور حفظ وحدت مسلمین بسیار تاکید می کرد.

شهید علی اخلی پس از گذراندن دوره آموزش نظامی عازم جبهه های نبرد گردید و مدتی را در آنجا سپری کرد سپس به شهرش بازگشت و در کنکور سراسری دانشگاه شرکت کرد و موفق شد در دانشگاه تربیت معلم شهر ورامین پذیرفته شود.

او در کنار امر تحصیل، لحظه ای از جنگ غافل نبود و آن را در راس همه امور می دانست. پس از مدتی تحصیل در دانشگاه، مجدد به میدان نبرد عزیمت نمود و سرانجام اول آبان ماه سال 1362 در عملیات والفجر4 و منطقه مریوان به فیض عظیم شهادت نایل گردید. پیکر مطهرش بعد از تشییع، در روستای سعد آباد فندرسک رامیان و در محل امامزاده بی بی یان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار