محمد علی الحکیم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عملیات آزادسازی موصل با هماهنگی کامل صورت می‌گیرد/ ملت عراق به نیروهای بیگانه اجازه دخالت نمی‌دهند

کد خبر: ۱۰۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ - 24October 2016
گروه بین‌الملل دفاع پرس: عملیات آزادسازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه (26 مهرماه) آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست‌های داعش را با آتش سنگین توپخانه‌ای در محورهای شمالی و جنوبی موصل هدف قرار دادند؛ که گزارش‌ها حاکی از آن است، نیروهای عراقی به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند و در فاصله 5 تا 7 کیلومتری موصل قرار دارند.
 
در همین خصوص محمد علی الحکیم مدیر خبرگزاری النخیل و فعال رسانه‌ای عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: عملیات آزادسازی موصل از لوث تروریست‌های تکفیری با هماهنگی و انسجام کامل بین نیروهای عراقی در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه در عملیات آزادسازی موصل به‌هیچ عنوان نیروی بیگانه مشارکت ندارد، تصریح کرد: این عملیات توسط نیروهای عراقی اعم از «ارتش»، «حشد الشعبی»، «پلیس فدرال»، «سازمان مبارزه با تروریسم» و ... صورت می‌گیرد.
 
الحکیم گفت: ملت عراق ثابت کردند که ملتی واحد هستند و طالب حفظ سیادت و حاکمیت ارضی سرزمینشان می‌باشند. ملت عراق به‌هیچ عنوان به نیروهای بیگانه اجازه دخالت در امور داخلی کشورشان را نمی‌دهند.
 
مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی موصل با انسجام و هماهنگی کامل در حال اجراست، افزود: الحمدلله تا به امروز نیروهای عراقی تقریبا 58 روستا را در اطراف موصل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کرده‌اند و به پیشروی‌های خود تا آزادی کامل موصل ادامه می‌دهند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تکفیری‌های داعش در حال فرار از موصل هستند، گفت: فرار داعشی‌ها از موصل شبیه فیلم‌های کمدی است. داعشی‌ها به صدرو بیانیه و ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان موصل تکیه کرده‌اند و کاری غیر از این از دستشان بر نمی‌آید.
 
الحکیم سقوط دو سال پیش موصل به دست تروریست‌های داعش را خیانت برخی طرف‌های داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: برخی از رهبران سیاسی عراقی متاسفانه زمان سقوط موصل با ترکیه و عربستان سعودی مستقیما ارتباط داشتند که این شهر را به قیمت ارزان فروختند.

مدیر خبرگزاری النخیل در ادامه به دخالت نظامی ترکیه و اظهارات مداخله جویانه رجب طیب اردوغان در امور عراق اشاره کرد و افزود: عراق تصمیم گرفته است که هیچ نیروی خارجی در خاکش حضور نداشته باشد و راضی نیستند و هرگز راضی نخواهند شد که نیروهای خارجی سیادت و سروری وطنشان را زیر سوال ببرند. اردوغان باید حد و حدود خود را بشناسد و به خاطر بیاورد که عراقی‌ها چگونه متجاوزان انگلیسی، عثمانی‌ و آمریکایی‌ را از کشورشان بیرون کردند.
 
وی گفت:  این خلاف عرف دیبلماتیک است که یک کشور همسایه که حدود 18 میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد اینطور دخالت بکند، شرط اول عراق برای داشتن روابط بهتر با آنکارا خروج نیروهای اشغالگر ترکیه است و بدون خروج آنها هیچ بحث و گفت‌وگو مثبت نخواهد بود.
 
الحکیم در پایان خاطرنشان کرد: اردوغان و مقامات سعودی متاسفانه مجری برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه  شده‌اند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار