سردار قاسم رضایی خبر داد؛

برگزاری رزمايش مشترک ايران و عراق در هفته وحدت در آبراه اروند

فرمانده مرزبانی ناجا از اشراف اطلاعاتی دقیق مرزبانی ناجا بر وضعیت مرزها خبر داد و گفت: رزمايش مشترک ايران و عراق در هفته وحدت در آبراه اروند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ - 24October 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید  از مرز ایران و افغانستان با بیان اینکه روحیه مرزبانان، بالا و با انگیزه مضاعف در حال کنترل است، اظهار داشت: امکانات فنی و تحریکی و اپتیکی مناسبی را به هنگ تایباد داده ­ایم و سیستم های پایش هوایی بزودی مجهز می­ شود و خودروهای زرهی نیز از جمله امکاناتی است که به هنگ­ های مرزی استان تحویل داده خواهد شد.

فرمانده مرزباني ناجا افزود: استان خراسان رضوی با سه هنگ مرزی خود ۸۳۵کیلومتر از مرز را تحت نظردارد. خوشبختانه با زيرساخت­هايي که براي اين هنگ بوجود آمده هر سال شاهد شکوفايي بيشتر آن هستيم، در کنار افزايش اين زير ساخت ها، اقدامات خوبي در راستاي ارتقاء آمادگي و اشراف اطلاعاتی و عملياتي در هنگ تايباد انجام شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با تأکید بر اینکه هوشیاری مرزبانان باعث شده تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود، تأکید کرد: ما از مرزبانان افغانستان تشکر مي­ کنيم، زيرا طي دو سال گذشته علاوه بر اهتمام براي حفظ و مراقبت از مرزهاي مشترک، در زمينه مبارزه با قاچاق و کشفيات همکاري خوبي با مرزبانان ما داشته اند که باز هم انتظار می رود که مرزبانی افغانستان درکنترل تریلرهای ترانزیت هم حساسیت لازم را داشته باشد.

سردار رضایی گفت: درجهان اسلام استکبار فتنه ­ای ایجاد کرد و کشورهای همسایه ما را با مشکل نا امنی مواجه کرده است که این فتنه استکباری با هدف تأمین امنیت اسرائیل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان مرزبانان ایران اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی این توطئه را رصد می­ کنیم و برای مقابله با هر تهدیدی آماده هستیم، البته باید گفت مرزهای کشور در امنیت کامل قرار دارد. در این خصوص، در دو سوی مرز جلسات مشترکی اجلاسهای مشترکی برای هماهنگی با کشورهای همسایه داشته ­ایم. اخیراً هم اجلاس مشترکی با کشور عراق برای کنترل مرزها و امنیت پایدار برگزار شده است.

فرمانده مرزباني ناجا در بخش ديگري از سخنان خود به توافقات ششمين اجلاس ايران و عراق اشاره کرد و افزود: در رابطه با ايجاد امنيت و تسهيل تردد زوار مصوبات خوبي داشتيم، مقرر شد يک هفته قبل از اربعين با برگزاري يک نشست مرزي مجددا همکاري­هاي دو جانبه بررسي و با فرمانده مرزباني عراق بازديد مشترکي از گذرگاه­ هاي مرزي اربعين داشته باشيم.

سردار رضايي، برگزاري رزمايش مشترک در هفته وحدت با حضور دريابانان ايران و عراق در آبراه اروند را از ديگر مصوبات مهم ششمين نشست فرماندهان مرزباني ايران و عراق برشمرد و گفت: اين امر بر افزايش امنيت و هماهنگي مرزبانان دو کشور کمک خواهد کرد.

وی در پایان تقویت اقتصاد مقاومتی را نیز از دیگر برنامه­ های مهم مرزبانی کشور اعلام کرد.

در حاشیه سفر سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور به تایباد، ضمن بازدید یک روزه از مرز ایران و افغانستان در محدوده شهرستان تایباد، از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی تایباد که درمحل مهمانسرای هنگ مرزی این شهرستان بود و شامل جدیدترین کشیفیات این هنگ مرزی بود بازدید کرد. همچنین حسینیه و نمازخانه هنگ مرزی تایباد را با حضور مسئولین محلی توسط سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار