مهمترین محورهای گفت و گوی دفاع پرس با فرمانده شیر بچه های حیدر کرار

فرمانده یگان فاتحین سپاه سیدالشهدا (استان تهران) و چند تن از نیروهای این یگان با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس به تشریح فعالیت‌های یگان ویژه فاتحین بسیج تهران در سوریه پرداختند.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ - 25October 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سال گذشته همزمان با محرم الحرام بود که نیروهای مقاومت عملیات وسیعی را به منظور رهایی، بخش هایی از مناطق سوریه از اشغال تکفیری ها آغاز کردند. حضور نیروهای ایرانی در جبهه سوریه، همزمانی این عملیات با ماه محرم الحرام و به دنبال آن شهادت برخی از نیروهای جوان ایرانی، جریانی از شهادت و شهادت طلبی را در جامعه زنده کرد. جریانی که شاید بتوان گفت جز در دوران دفاع مقدس شاهد آن نبوده ایم و ادامه راه همان جریان مقاومت و ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس است.

محرم سال 94 را باید دروازه ورود به کربلایی دیگر دانست که در آن نسلی جدید بی آنکه حوادث دفاع مقدس و صحنه جنگ را درک کرده باشند، در میدان جنگ کفر با اسلام قرار گرفتند. این بار علی اکبرهای جوان حسین(ع) بودند که به یاری اهل بیت(ع) رفتند و ثابت کردند که اگر در کربلای سال 61 حضور داشتند خود را به اصحاب امامشان می رساندند. بیراه نیست اگر بگوییم بعد از عملیات محرم در سوریه و شهادت سرداران کهنه کار دفاع مقدس همچون «حاج حسین همدانی» و فرماندهان جوان ایرانی گروه های مقاومت، موج جدیدی از حضور داوطلبانه برای حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم به وجود آمد.

مهمترین محورهای فرمانده شیر بچه های حیدر کرار
 
پس از این تاریخ، در ماه های بعد ایران اسلامی شاهد حضور پررنگ تری از جوانان خود در نبرد سوریه بود. ماه های دی و بهمن اوج ارسال خبرهای سوریه و شهادت رزمندگان ایرانی در سوریه شد. «شهید محمد آژند»، «شهید مرتضی کریمی»، «شهید عباس آسمیه»، «شهید عباس آبیاری» و ... از نیروهای یگان ویژه فاتحین تهران بودند که در دی و بهمن سال گذشته به شهادت رسیدند.

یگان ویژه فاتحین بسیج از اواخر دهه 70 شکل گرفت. مجموعه ای که امروز به گفته مسوولان نظامی، از جمله یگان های آموزش دیده و متخصص نظامی است که طی دو سال اخیر نیز در سوریه حضور یافتند. «مهدی هداوندی» فرمانده یگان فاتحین سپاه سیدالشهدا (استان تهران) و چند تن از نیروهای این یگان با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس و در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به تشریح فعالیت های یگان ویژه فاتحین بسیج تهران پرداختند که محورهای اصلی این صحبت ها بدین شرح است:

1/_ در ابتدای این بحث هداوندی به چگونگی تشکیل یگان فاتحین بسیج در تهران و هدف از تشکیل این یگان پرداخت.

2/_ آموزش تخصصی نیروها توسط بهترین اساتید در هر رشته و سابقه بالای فاتحین و کسب تجربه در صحنه های مختلف محور دیگر بحث های نیروهای فاتحین بسیج بود.

3/_در بخش دیگری از این گفت و گو به حضور فاتحین بسیج در سوریه و سختی ها و ویژگی های جنگ سوریه اشاره شده است.

4/_ حماسه آفرینی یگان فاتحین بسیج در عملیات خان طومان و نبل و الزهرا (س) محور دیگر این گفت و گو را شامل می شود.

5/_بیان خاطراتی از شهدای یگان فاتحین بسیج در دی و بهمن سال 94 از دیگر صحبت های نیروهای فاتحین بسیج تهران است.

6/_در ادامه صحبت ها هداوندی از توسعه یگان فاتحین بسیج تهران در آینده و تحقق سخنان رهبری مبنی بر تشکیل ارتش ده ها میلیونی در کشور و منطقه صحبت کرد.

این گفت و گو به زودی در چند بخش مجزا در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/141
 
نظر شما
پربیننده ها