رییس جمهور در جلسه شورای اداری خمین:

برخی کشورها با ما دشمنی دیرینه دارند

رییس جمهور ضمن اشاره به مذاکرات ایران با غرب، گفت: باید مراقب باشیم که برخی از طرف مقابل با ما دشمنی دیرینه دارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ - 24October 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، حسن روحانی در جلسه شورای اداری خمین با اشاره به اندیشه های امام راحل، اظهار داشت: امام با رعایت مسیر اعتدال و به‌دور از هر گونه افراط و تفریط اصول خود را همواره حفظ کرد.

وی افزود: امام هیچگاه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و آزادی جامعه دست بر نداشت و در تاکتیک و شیوه همواره پویا بود.

رییس جمهور تصریح کرد: امام راحل تصمیم گیی‌های خود را بر مبنای مصالح جامعه متمرکز می کرد و با روشنگری خود مسیر را برای نسل بعدی باز نگه می داشت.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نظریه امام در خصوص رابطه با دولت ها و ملت ها، گفت:عده ای در گذشته می گفتند که ما رابطه با دولت ها را نمی‌خواهیم بلکه خواستار ارتباط با ملت ها هستیم که امام در این باره فرمود این تفکر شیطانی است.

وی ادامه داد: امام در بیان خود فرمود رژیم صهیونیستی را غاصب می‌دانیم و برای ما مشروع نیست و در ارتباط با آمریکا تا آدم نشود ارتباط نخواهیم داشت.

رییس جمهور تصریح کرد: امام در تمامی موارد رهبری خود همواره اصول را سر منشا خود قرار می داد.

وی در ادامه مباحث خود با اشاره به تعامل با دنیا گفت: ما باید با رعایت اصول اصلی خود با دنیا تعامل داشته باشیم و این دقیقا یکی از سیاست های ما در چشم انداز 20 ساله است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به عمل به دستورات ولی فقیه گفت: ما اگر به دنبال اجرای دستورات ولی فقیه هستیم باید عملیاتی کردن چشم انداز بیست ساله را فراموش نکنیم.

وی افزود: ما هیچ راهی برای اشتغال به جز تلاش برای رونق اقتصادی نداریم و باید استفاده از فناوری های نوین را مد نظر قرار دهیم.

رییس جمهور تصریح کرد: در بحث مذاکرات نیز باید مراقب باشیم که برخی از طرف مقابل با ما دشمنی دیرینه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار