برپایی نمایشگاه عکس با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس

نمایشگاه عکسی از آثار جاویدالاثر کاظم اخوان، شهید سعید جانبزرگی، شهید محسن چوبدار، احسان رجبی و مهرزاد ارشدی با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس برپا شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 24October 2016
برپایی نمایشگاه عکس با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایشگاه عکسی از آثار جاوید الاثر کاظم اخوان، شهید سعید جانبزرگی، شهید محسن چوبدار، احسان رجبی و مهرزاد ارشدی با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس با عنوان «لحظه ناقطعی» در نگارخانه تم برپا شده است.

این نمایشگاه برآیند بیش از 4 ماه بررسی و کنکاش درباره عکس‌های جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران است که  این نگاه صرفا زیبا شناسانه بوده و از ابتدا پیشینه تاریخی عکاسان کنار گذاشته شد و فقط آثار عکاسی آنها مرور و بررسی شده است.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه «لحظه ناقطعی» آمده است: اگر عکاس خیابانی را شخصیتی بدانیم که به واسطه‌ی مواجهه‌اش با فضاهای شخصی دیگران در یک عمومی‌ مانند خیابان به قاب‌های ذهنی‌اش دست پیدا می‌کند، عملکرد عکاس -ـ رزمنده‌های این مجموعه بسیار نزدیک به عکاسی خیابانی است؛ با این تفاوت که مواجهه‌ی عمیق آنها در این عمومیِ خاص (خط مقدم)، بسیار تابع شهامتشان برای نفوذ و احاطه به روح اتفاق‌های پرتنشِ جنگ است.»

تحقیق و نمایشگاه‌گذاری «لحظه نا قطعی» توسط رهام شیراز مدرس عکاسی در دانشگاه و همیاری روزبه ملکی کارشناس ارشد رشته عکاسی صورت گرفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا 19 آبان ماه می‌توانند تمام روزهای هفته به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به نگارخانه تم واقع در خیابان کریم‌خان زند، ویلای شمالی، کوچه زبرجد، شماره 10 مراجعه کنند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار