ترکیه کودکان سوری را به بیگاری برای انگلیسی‌ها وا می‌دارد

گزارش بیگاری کشیدن از کودکان آواره سوری در ترکیه در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های انگلیسی متهم به مشارکت در این امر از پذیرش بار اتهام طفره می‌روند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 24October 2016
ترکیه کودکان سوری را به بیگاری برای انگلیسی‌ها وا می‌داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بی بی سی» در گزارشی که به طور پنهانی تهیه شده است از اقدام ترکیه در واداشتن کودکان سوری پناهجو به کار در کارگاه های دوزندگی خبر داد که آماده کردن سفارش برخی از برندهای پوشاک انگلستان را بر عهده دارند.

ظاهرا در نتیجه این تحقیق مشخص شده که برخی برندهای شناخته شده، کارگاه های تولیدی خود در ترکیه را با اتکا به نیروی کار کودکان جنگ زده سوری اداره می کنند. دستمزد ساعتی این کودکان کمی بیشتر از یک پوند انگلستان و بسیار پایین تر از  سقف حقوق ساعتی تعیین شده از سوی ترکیه است.

البته همه برند های مورد اتهام مدعی نظارت دقیق بر زنجیره های تولیدی خود شده اند و می گویند بیگاری کشیدن از کودکان سوری را تحمل نخواهند کرد- ادعایی که به طور ضمنی انگشت اتهام را به سمت دولت آنکارا نشانه می رود.

ترکیه، سابقه درخشانی در تولید پوشاک برای کشورهای اروپایی دارد و به همان اندازه رقابت در بازارهای آن دشوار است. این امر به خودی خود نگرانی از بابت نادیده گرفتن حق مهاجران اغلب غیر قانونی سوری را افزایش می دهد.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار