رییس جمهور در نشست خبری:

در حد توان به سوریه و عراق کمک می‌کنیم/ سوریه کلکسیونی از تروریست‌ها

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سوریه به کلکسیونی از تروریست‌ها تبدیل شده است، گفت: ما با توجه به درخواست کشورهای عراق و سوریه در حد توان به آنها کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ - 24October 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، رییس جمهور در نشستی خبری با اصحاب رسانه در آخرین روز از سفر خود به استان مرکزی با اشاره به ضرورت های توجه به تجارت های خارجی، اظهار داشت: امسال قطعا سال رونق اقتصادی است و امروز کشورهای فراوانی علاقه مند هستند تا با تجار ما ارتباط داشته باشند که از این لحاظ استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیاری است.

وی افزود: البته ما باید تلاش کنیم که به روز کردن بنگاه های اقتصادی را فراموش نکرده و همواره به این مهم توجه داشته باشیم.

رییس جمهور تصریح کرد: در مجموع هم ظرفیت و هم علاقه فراوان برای سرمایه گذاری و احیاء صنعت در کشور دیده می شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به تسهیلات پرداختی گفت: تاکنون 12 هزار و 500 بنگاه تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در بحث محیط زیست نیز اقداماتی باید در سطح استان مرکزی انجام شود.

رییس جمهور تصریح کرد: به دلیل اینکه بخشی از مساله گرد و غبار منطقه تالاب مربوط به تالاب است نیاز است که حق آبه این منطقه و اقدامات مورد نیاز جهت کاشت گیاه انجام شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به موضوع گردشگری در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی خوشبختانه زادگاه بزرگان و مشاهیر مختلف است و از این نظر ظرفیت های فراوانی در بخش گردشگری و رونق این بحث دارد و این استان سرزمین آفتاب است و خورشید عزت و استقلال از این منطقه طلوع کرده است.

سوریه کلکسیون تروریسم است/ باید با تروریسم مبارزه کنیم

حجت الاسلام روحانی در ادامه این نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران شد.

وی با اشاره به ضرورت های مبارزه با تروریسم گفت: در سوریه کلکسیونی از تروریسم وجود دارد و ما باید به طور جدی با تروریسم به ویژه داعش مبارزه کنیم .

رییس جمهور افزود: ما در حد توان و درخواست به کشورهای عراق و سوریه کمک کرده و می کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: قدرت های بزرگ نمی خواهند مساله تروریسم پایان یابد هر چند دامان خودشان را نیز گرفته است و آنها بسته به منافع خودشان از مبارزه با تروریسم به عنوان نمایش استفاده می کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به جنگ های موجود در منطقه گفت: ایران مداخله در جنگ های منطقه را بدون موافقت دولت‌های درگیر، خطرناک می داند لذا دولت های عراق و سوریه باید برای حضور اعلام نیاز کنند.

وی ادامه داد: ما باید تمامیت ارضی مرزها را محترم بدانیم و مرزها باید محترم باشد و کشورهایی که نیاز به دارو و غذا و کمک دارند به آنها کمک شود.

موافقت دولت با اضافه شدن 10 هزار تخت بیمارستانی به سیستم درمان کشور

حجت الاسلام روحانی با اشاره به موضوع کمبود تخت در بیمارستان های استان مرکزی، گفت: در سراسر کشور موضوع کمبود تخت در بیمارستان ها وجود دارد که در این مورد طرح های مختلفی را در بحث افزایش سرمایه گذاری در این حوزه در دست پیگیری داریم و در حال حاضر با اضافه شدن ده هزار تخت موافقت شده است.

وی افزود: در این سفر میزان 121 میلیارد تومان بودجه به بخش بهداشت و درمان بیمارستان های استان مرکزی تخصیص داده شد.

واگذاری امور به مردم راهکار دولت برای تحقق اصل 44

حجت الاسلام روحای با اشاره به رقابت برای جذب اعتبارات استانی گفت:همه استان ها باید تلاش بکنند که بتوانند اعتبارات لازم را جذب بکنند و این یک رقابت سالمی است.

وی ادامه داد: راهکار دولت بر اساس اصل 44 این است که امور به مردم واگذار شوند.

رییس جمهور تصریح کرد: سیاست کلی دولت حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است که حتما بانک ها در استان و استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم باید آن را پیگیری کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره تحول در بنگاه های فناوری گفت: بنگاه ها نیاز به تحول فناوری و مشارکت خارجی دارند که مقامات آن را پیگیری می کنند لذا تلاش ما این است که از بنگاه ها برای رشد اقتصادی و حل بیکاری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار