سردار جلالی در جمع خبرنگاران:

برخی مسئولان نباید از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند/ افتتاح مرکز عملیات دفاع سایبری در آینده نزدیک

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: برخی از مسئولان کشورمان به لحاظ مسئولیت‌هایی که دارند نباید از گوشی‌های همراه هوشمنداستفاده کنند زیرا این گوشی‌ها مخاطرات امنیتی بسیاری دارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ - 24October 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در حاشیه همایش ملی پدافند غیرعامل ICT که در وزارت ارتباطات برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره استفاده مسئولان از گوشی‌های همراه هوشمند اظهار داشت: برخی از مسئولین کشورمان به لحاظ مسئولیت و جایگاهی که دارند اساساً نباید از گوشی‌های هوشمند به دلیل مخاطرات آن استفاده کنند و عده دیگری هم که می‌توانند از این نوع گوشی‌ها استفاده کنند، می توانیم سیستم عامل آن‌ها را ایمن کنیم.

وی سپس در خصوص پیش بینی نشدن ردیف بودجه برای این سازمان در سال 96 هم بیان داشت: در لایحه بودجه ارسالی از سوی دولت برای سال آینده، همانند سال جاری ردیف بودجه‌ای پیش بینی نشده؛ به همین دلیل با رایزنی که با نمایندگان مجلس صورت گرفت، مقرر شد نمایندگان مجلس ردیف‌هایی را برای این سازمان لحاظ کنند.

سردار جلالی همچنین به افتتاح مرکز عملیات دفاع سایبری پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و بیان داشت: به زودی مرکزی به نام عملیات دفاع سایبری را افتتاح می‌کنیم تا تمام تهدیدات سایبری داخلی و خارجی را کشف کرده و آسیب پذیری‌ها را مشخص و نسبت به وجود تهدیدات سایبری اخطار بدهیم.

وی اضافه کرد: طراحی این مرکز که صد در صد بومی است، نیاز به 40 سامانه دارد که تاکنون 20 سامانه آن نصب شده و مابقی نیز به تدریج نصب خواهد شد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار