راهپیمایی اربعین امسال به نیابت از شهدا برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: بحث نیابت از شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین است که هر زائر به نیابت از یک شهید ایرانی به مقصد زیارت خارج می‌شود و در طول سفر، شهدا را یاد می کند.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ - 24October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام حمید احمدی در پایان کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین گفت: مهمترین کار این کمیته فرهنگ سازی توجیه و آموزش مردم برای این سفر مهم است که زائران ایرانی به کشور دیگری می روند.
 
وی با تشریح برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین پیش از اعزام گفت: چهاردهم آبان با حمایت و پشتیبانی استانداری ها و کمیته هایی که در استان‌ها شکل گرفته اند تجمعی ملی در مصلی های سراسر کشور برگزار می شود و پنجشنبه این هفته نیز جلسه ای در قم با حضور دست اندرکاران رسانه، عکاسان و مستند سازان برگزار می شود تا برنامه ها و سیاست های فرهنگی به آن‌ها منتقل شود.
 
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه حدود 1100 مبلغ و مبلغه به کشور عراق اعزام می شوند گفت: ثبت نام مبلغان درحال انجام است و هفته آینده جلسات آموزشی به منظور توجیه و ابلاغ سیاست ها و موارد ماموریت آنان در طول این راهپیمایی بزرگ برگزار می شود.
 
احمدی با بیان اینکه حدود 10 هزار روحانی از سراسر کشور به این راهپیمایی اعزام می شوند گفت: با همکاری خوب حوزه علمیه قم برای همه این روحانیون دوره های آموزشی برگزار می کنیم.  
 
وی با اشاره به فراخوان آثار ادبی هنری تحت عنوان «سوگواره عبرات» افزود: این سوگواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و هدفش این است که در طول این سفر آثار و ایده های خوب  اهل ادب و هنر را در حوزه های شعر، نگارگری، نقاشی، تصویرگری، عکس و فیلم جمع آوری کند.
 
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: امسال مراسم سخنرانی های متمرکز در عتبات به نسبت سال گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است و در 40 نقطه با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور برگزار خواهد شد.  
 
احمدی افزود: علاوه بر سخنرانی‌ها، اجرای نمایش‌های آیینی موسسه اوج، تئاترهای خیابانی با مشارکت گروه های مردمی را خواهیم داشت و از خانواده شهدای مدافع حرم در سطح بین المللی تجلیل خواهد شد.
 
وی با اشاره به اجرای بخش‌های قرآنی در راهپیمایی اربعین گفت: با کمک تشکل های قرآنی ایران و عراق موکب‌های ویژه قرآنی دایر شده است تا کرسی‌های تلاوت و برنامه‌های همخوانی قرآن را نیز داشته باشیم.
 
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه متناسب با گروه‌هایی که اعزام می شوند کتب و محصولاتی را تولید کرده ایم گفت: برای مبلغان، کتاب «کامل الزیارات» و برای اصحاب رسانه «پیام‌های آموزشی و فرهنگی اربعین حسینی» متناسب با سیاست های رسانه ای و همچنین برای افرادی که به عنوان کارگزار به این سفر معنوی مشرف می شوند کتابی با همان مضامین و مجموعا 17 اثر آماده کرده ایم که علاقه مندان می توانند از طریق سامانه «العربعین» در قالب نرم افزار، آن‌ها را تهیه کنند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها