فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای رزمایش توسط 98 گردان بیت‌المقدس و 10 گردان کوثر در سراسر استان مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه سالانه رزمایش‌های لازم را برای گردان کوثر و بیت المقدس داریم،گفت: در تاریخ 6، هفت و 13 آبان‌ماه امسال رزمایش 98 گردان بیت‌المقدس و 10 گردان کوثر در سراسر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست خبری  که به مناسبت برگزاری رزمایش کوی و برزن گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر، در سالن جلسات فرماندهی سپاه ناحیه ساری برگزار شد، موضوع امنیت را برای کشور لازم دانست و اظهار کرد: با توجه به ناامنی‌هایی که در منطقه وجود دارد جمهوری اسلامی مانند گلستان در میان آتش قرار دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، آمادگی مردم ایران در زمینه‌های نظامی، رزمی و پاسداری از نظام اسلامی را از عوامل موثر در مقابله با تهدیدات دشمن دانست و اضافه کرد: بخشی از تامین امنیت ما به دلیل آمادگی دفاعی مردم، ارتش، سپاه و بسیج است که موجب ترس، رعب و وحشت در دل دشمن شده است.

وی با بیان اینکه برابر اساسنامه سپاه این نیروها موظف به جذب و آموزش مردم در عرصه پاسداری از نظام اسلامی را برعهده دارند، گفت: سپاه آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دارد.

سردار بابایی تبیین کرد: سپاه در قالب گردان‌های مختلف آموزش و تمرین‌های رزمی را در برنامه‌های کاری خود دارد.

وی با اشاره به اینکه  سالانه رزمایش‌های لازم را برای گردان کوثر و بیت المقدس داریم، اضافه کرد: در تاریخ 6، هفت و 13 آبان‌ماه امسال رزمایش 98 گردان بیت‌المقدس و 10 گردان کوثر در سراسر استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران توضیح داد: امسال به ‌دلیل شرایط جغرافیایی دو رزمایش در مرحله نخست انجام می‌شود که در این مرحله دفاع از ساحل با 10 گردان، 10 گردان در دفاع از جنگل وارد رزم دریایی و جنگلی می‌شوند.

وی مرحله دوم رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر را  دفاع از کوی و برزن، مقابله با نا آرامی‌ها، امداد و نجات دانست و ادامه داد: مازندران استانی است که با پدیده‌های طبیعی مانند سیل، طوفان، زلزله و آتش سوزی درگیر است و لازم است نیروهای بسیجی و سپاهی به آموزش‌های مختلف مجهز شوند.

سردار بابایی با اعلام اینکه بر اساس تهدیدات متصور شده سه بعد رزمایش انجام می‌شود، بیان کرد: تهدیدات شامل تهدید نظامی، امنیتی و زیست محیطی است که به ‌صورت پدافند غیر عامل تدابیر لازم به‌کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب در مقابل تهدید معاندان انقلاب اسلامی قرار داشتیم، اضافه کرد: کسانی که در مخالفت با نظام قصد براندازی نظام را دارند آمادگی لازم برای مقابله با این موضوع را داریم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدات دشمن چهار قرارگاه و یک قرارگاه اصلی با عنوان قرارگاه امام حسین (ع)، قرارگاه فرعی با عنوان قرارگاه نوح (ع) در ساحل، قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) در جنگل، قرارگاه امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) در  کوی برزن مقابله با نا آرامی‌ها در سراسر مازندران تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش‌ها زیر نظر نیروهای مافوق انجام می‌شود و نکات قوت و ضعف ارزیابی می‌شود، افزود: هدف از برگزاری رزمایش نشان دادن اقتدار مردم به دشمن است زیرا بسیج برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است و دشمنان هم از این آمادگی دفاعی برداشت خود را دارند.

سردار بابایی با اشاره به اینکه مشارکت 108 گردان بسیجی در قالب گردان کوثر و بیت‌المقدس را در رزمایش آبان ماه امسال داریم، گفت: بانوان در بخش امداد و نجات فعالیت دارند.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه دشمن اعلام کرد و هم در عمل نشان داد تا در کشور اتفاقی بیفتد و طرح پلید ضد انقلابی را مبنی بر تفرقه بین شیعه و سنی در کشور اجرا کرد، افزود: اقتدار نیروهای انقلابی به حدی است که دشمنان  به محض خروج از مرزها با تدبیر این نیروها دستگیر شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، اظهار کرد: موضوع ناامن‌سازی در کشور جدید نیست و با افزایش سطح تخصصی نیروها در این خصوص دشمن تاکنون موفق نبود.

وی با بیان اینکه دشمن در لباس دوست وارد می‌شود، افزود: انگلیس و آمریکا آرزوی مخدوش کردن آرامش مردم ایران را دارند.

 سردار بابایی، مشارکت مردم در ایجاد امنیت کشور را لازم دانست و گفت: امنیت کشور مانند مباحث بهداشتی و فرهنگی برای همه مردم جامعه لازم است و نوعی وظیفه عمومی مطرح می‌شود.

وی با اعلام اینکه سپاه موظف است در جامعه در مقابل ناامنی‌های فرهنگی و فکری فعالیت کند، بیان کرد: سپاه حق دارد برخی معیارها و ملاک‌های صحیح و یا اشتباه را تحلیل کند و لازم است امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی در کشور ایجاد شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه حقوق‌های نجومی موجب ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه می‌شود، افزود:  سیاست‌های غلط پولی، ناامنی در کشور ایجاد می‌کند که لازم است مجامع بسیج در این زمینه روشنگری داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: سپاه در مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن شعار اقتصادی مقاومتی را در دستور کار قرار دارد و این بخش فعالیت کرد.

سردار بابایی، مشارکت همه جانبه مردم را موجب افزایش امنیت در جامعه دانست و گفت: با کسانی که مخل امنیت هستند باید متناسب با میزان ناامنی با آنان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران سپاه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفظ حقوق بیت‌المال و شورای تامین عضویت دارد، تصریح کرد: هرچیزی که سبب مفاسد اقتصادی در استان شود به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، با بیان اینکه تاکنون سپاه برخوردهای زیادی را در مقابله با ابتذال و مفاسد اخلاقی داشته است، افزود: مواردی هم در خصوص زمین ‌خواری صورت گرفت که پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی اردوهای جهادی را اقدام جدی فرهنگی در بسیج دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغ درست موجب مصون سازی جامعه از مفاسد اخلاقی که دشمن زمینه آن را در کشور فراهم کرده می‌شود.

سردار بابایی در بخش پایانی سخنانش، گفت: 80 درصد فعالیت بسیج در مازندران از جنس تبلیغ، تبیین و اشاعه فرهنگ درست اهل بیت و فرهنگ دینی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار