سرلشکر صفوی:

عمق دفاع استراتژیک ایران به دریای مدیترانه رسیده‌ است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در اصفهان با تاکید بر اینکه عمق دفاع استراتژیک ایران امروز به دریای مدیترانه رسیده است، گفت:‌ در سوریه یک توطئه صهیونیستی عربی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷ - 06February 2014

عمق دفاع استراتژیک ایران به دریای مدیترانه رسیده‌ است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، سرلشکر سیدیحیی رحیمصفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در یادواره ۱۹۰ شهید بنیفاطمه اصفهان، اظهار کرد: خدا را شاکرم که این توفیق و این فرصت را به اینجامانده از قافله شهیدان عنایت کرده که در محضر نورانی شما خانوادههای شهیدان و جانبازان هیئت بنیفاطمه باشم، از برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرده و باید بگویم چه اسم قشنگی برای این هیئت انتخاب شده است.

وی افزود: درد ما خانوادههای شهدا مشترک است چراکه با جانبازان و شهدا در جبههها بودیم و ما بچههای شما را از اوایل تا انتهای جنگ دیدیم و این فرزندان بهترینها بودند.

اگر شهدا نبودند، ایران هم نبود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش شهدا در جاودان ماندن انقلاب اسلامی و ایران خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند، ایران هم نبود و عراقیها به اصفهان میآمدند همانطور که محمود افغان اصفهان را گرفت.

وی بیان کرد: خداوند شهادت را نصیب ما نکرد و ما از عاقبت کار خبر نداریم، شاید خدا بخواهد امتحان سختتری بگیرد و امتحان بزرگتری پیشروی ما است.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: ایران اسلامی در پناه خداوند است و خداوند ایران را حفظ میکند بنابراین هر کدام ما در مسئولیتها باید به شکلی عمل کنیم که این انقلاب را به صاحب اصلی خودش حضرت مهدی(عج) برسانیم.

خون شهدا معادلات جهانی را تغییر داد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: خون شهدا هندسه و معادلات جهانی را تغییر داد، شهدا رفتند تا اسلام، قرآن و ایران بماند و تا زمانی که پرچم اسلام و ایران برافراشته است نام شهدا برای همیشه در تاریخ سربلند و سرافراز خواهد ماند.

وی با اینکه شهدا به راز و رمزهای این دنیا واقف بودند، افزود: در یک نمونه شهید عبدالله میثمی فردی بزرگ و الگویی مثالزدنی برای جوانان امروز و فردای ایران و همه آزادیخواهان جهان است.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه انتخاب شهدا دوطرفه بود، اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم، اگر امنیت و کسب و کار و آرامشی داریم نتیجه رشادتهای آنها است، استان اصفهان نیز در جنگ تحمیلی بزرگان زیادی را به انقلاب تقدیم کرد تا جایی که این دلیرمردان توپ و تانک عراقیها را به مسخره میگرفتند و با رشادتهای خود همه افسران آنها را متعجب میکردند، بچههای اصفهان میجنگیدند تا به فیض شهادت برسند، هیچگاه در دلیرمردان اصفهان تسلیمپذیری وجود نداشت که البته ۲۳ هزار شهید استان این مسئله را تائید میکنند.

وی با بیان اینکه در عملیات فاو لشکر ۴۴ قمربنیهاشم و امام حسین(ع) شکست سختی به عراقیها وارد کرد، افزود: شهیدان با قرآن انس داشتند و همه اهل عبادت و بندگی بودند و در صحنههای سخت جنگ نصرت الهی را دیدند.

انقلاب اسلامی هندسه قدرتهای جهانی را بههم ریخت/ بیداری اسلامی تعیینکننده سرنوشت قدرت در جهان

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به سیوپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی هندسه قدرتهای جهانی را بهم ریخت و معادله جدیدی در قدرت ایجاد کرد، در آینده بیداری اسلامی تعیین کننده سرنوشت قدرت در جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد مسلمان در آینده حرف اصلی را در موازنه قدرت میزنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی قدرت چند قطبی را بعد از پیروزی انقلاب شکست داد و قدرت جهان اسلام امروز حرف اصلی را میزند و از سوئی حزبالله به عنوان مکتب مقاومت شناخته میشود.

سرلشکر رحیم صفوی اظهار کرد: فرمانده مقاومت ایرانیان به حزبالله و حماس انتقال یافت و قیامهای مردم مسلمان خاورمیانه و انقلابهای پیش رو تحت تاثیر انقلاب اسلامی ملت ایران است.

وی به انقلاب مصر نیز اشاره کرد و گفت: اگر امروز انقلاب مصر مصادره شد به این دلیل بود که رهبری باتقوا، مرجع، عادل در این کشور وجود نداشت.

مسیر نابودی رهبران غربی با بیداری ملتها تداوم مییابد


سرلشکر رحیم صفوی با توضیح اینکه رهبران انقلاب اسلامی در عدالت، دانش، فهم مسائل جهانی و اخلاق نمونه هستند، بیان کرد: امروز میبینیم که رهبران غربی در فساد اخلاقی غرق شدند و مسیر نابودی آنها با بیداری ملتها تداوم مییابد.

وی به سادهزیستی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در مقطعی که ایشان سمت ریاست جمهوری را به عهده داشتند یک شب به میهمانی این بزرگوار رفتیم و سادهزیستی به طور کامل در رفتار و سبک زندگی ایشان ملاحظه کردیم، به طوری که با غذای ساده نیمرو شام میل کردند و از ما پذیرایی کردند و قالیچه سادهای هم داشتند و فرزندان ایشان نیز به طور مداوم در جبهه حضور داشتنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: به لطف خدا عمق دفاع استراتژیک انقلاب اسلامی به سرزمینهای اشغالی و مدیترانه رسیده و این موضوع در طول صدها سال بیسابقه بوده است.

عمق دفاع استراتژیک ایران به دریای مدیترانه رسیده است

وی تصریح کرد: یک مقطع زمانی کوروش کبیر یهودیان را در اورشلیم آزاد کرد و در مرتبه دوم نیز خشایارشاه به دریای مدیترانه رسید، امروز هم بعد از صدها سال شاهد هستیم عمق دفاع استراتژیک ایران باز هم به دریای مدیترانه رسیده و اگر به سوریه و لبنان نیز کمک میکنیم به همین دلیل است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تحولات سوریه خاطرنشان کرد: تکفیریها از کشورها خارجی به سوریه وارد شدند و هزار نفر از نیروی ارتش سوریه را به شهادت رساندند، هزار نفر به طور عملی سر میبرند، عامل کشتار صد هزار شهروند سوری هستند و ماهیانه حقوق ۱۰ هزار دلاری از اربابان غربی و عربی خود دریافت میکنند، این مسئله نشان میدهد اینها نه تنها مسلمان نیستند بلکه صهیونیست هستند.

وجود توطئه صهیونیستی عربی در سوریه

سرلشکر رحیم صفوی تصریح کرد: در سوریه یک توطئه صهیونیستی عربی وجود دارد که سلاح آن را عربستان تامین میکند و تکفیریهایی که در سوریه جنایت میکنند هیچ سنخیتی با مسلمانان ندارند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: مردم استان اصفهان در دوران جنگ رشادتهای زیادی کردند. مردم ولایتمدار اصفهان میتوانند در مقطع فعلی نقش محوری در دفاع از انقلاب اسلامی در مقابله هر تهدید دشمنان ایفا کنند و در حمایت از دولت مشکلات اصفهان را حل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار