فرمانده سپاه ناحیه دامغان:

10برنامه ویژه هفته پدافند غیرعامل در دامغان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی برای شناخت و تبیین این مفهوم ارزشمند است، گفت: 10برنامه ویژه هفته پدافند غیرعامل از سوی ناحیه مقاومت بسیج دامغان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه دامغان به موضوع اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: در پدافند غیر عامل اقداماتی صورت می‌گیرد که مستلزم بکارگیری جنگ‌افزارها نیست، ولی با اجرای آنها می‌توان از خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات و جان مردم جلوگیری کرد و یا اینکه میزان خسارات را به حداقل رساند.     

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند " اگر محافظت نظامی نباشد تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصفه روز هدر می‌رود" و در مسیر تحقق این فرمایش معظم له پدافند غیرعامل نیز جایگاه والایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در پدافند غیر عامل اهدافی از قبیل کاهش قابلیت‌ها و توانایی سامانه‌های شناسایی دشمن، کاهش آسیب پذیری و خسارت و صدمات انسانی و غیر انسانی در برابر تهدیدات و صرفه‌جویی در هزینه‌های تسلیحاتی و نیروی انسانی و تقویت بازدارندگی، حفظ روحیه و انسجام، وحدت و استقلال کشور و سرمایه‌های ملی کشور اهداف اصلی می‌باشد.

خوشقدم تصریح کرد: به همین دلیل است که باید از تجارب جنگ‌های گذشته بشر درس گرفت و حفظ آمادگی و ارکان پدافند غیرعامل جهت بقای نیروی انسانی و کاهش صدمات و خسارات و از همه مهمتر حفظ روحیه مردم و نیروها را از پراهمیت ترین اهداف دانست.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان اضافه کرد: امروز بسیج به عنوان یکی از مهمترین مجموعه‌ها و نهادهای سازمان یافته مردمی به منظور افزایش توان و آمادگی و کارآمد سازی سازمان خود به صورت منظم تمرینات و رزمایش‌های عمومی و تخصصی را در سطح کشور اجرا می‌کند و در دامغان نیز برنامه‌های متعدد و رزمایش پدافند غیرعامل با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های علمی و دعوت از کارشناسان ناجا،َ پلیس راهور و آتش نشانی در این هفته برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار