آیت الله شاهچراغی:

وجود بسیج در کنار مساجد از برکات انقلاب است/ مسجد دارالوحده و محل همدلی و همزبانی مسلمین است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین بسیج در مساجد فعال است و این بسیار مهم و البته کار نو و جدیدی در جمهوری اسلامی ایران و از برکات انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس  از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نشست اعضای شورای عالی مساجد استان سمنان که با حضور سردار حسین بهشتی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات استان سمنان در دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مسجد و امور مرتبط به آن ابعاد مختلفی دارد که باید به همه آنها توجه و رسیدگی شود.

امام جمعه سمنان یکی از ابعاد مسجد را بُعد جهاد و مبارزه عنوان کرد و گفت: جهاد انواع و اقسام مختلفی از جمله با دشمن و با نفس اماره، جهاد کبیر و جهاد صغیر دارد که بهترین مکان برای جهاد، مسجد است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: مسجد در همه دورانها کارکرد خاص خود را به نحو مطلوبی انجام داده است که این کارکرد را در دوران انقلاب شاهد و ناظر بودیم و باید بگوییم انقلاب ما از مسجد و عاشورا آغاز شد.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اهمیت جهاد و مجاهدت در راه خدا گفت: ائمه جماعات در مساجد علاوه بر اینکه اهل وعظ و خطابه و حرف هستند باید اهل جهاد هم باشند تا آنان که به اینها اقتدا می‌کنند در همه بخشها امام جماعت را و در تمام ابعاد سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، عبادی و جهاد مقتدای خود بدانند.

وی با بیان اینکه مسجد دارالعباده و خانه خداست و در این خانه کارهای عبادی انجام می‌شود، افزود: برپایی نماز جماعت در میان مستحبات آنقدر تأکید شده است که مشخصه این است که در میان تمامی مستحبات وارده در اسلام از اهمیت والایی برخورداراست چنانکه آمده، لقمان حکیم به پسرش گفت که اگر پایت روی سرنیزه بود نیز جماعت را ترک نکن.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه وحدت از ارکان اسلام است، بیان داشت: مسجد دارالوحده و محل انسجام و همدلی و همزبانی است و از همه اقشار از زن و مرد، پیرو جوان و فقیر و غنی در آن حضور دارند.

آیت الله شاهچراغی بسیج و کلمه بسیج مساجد را بسیار زیبا عنوان کرد و گفت: حلقه های بسیج در مساجد فعال است و این بسیار مهم و البته کار نو و جدیدی در جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که وجود این حلقه های بسیج در مساجد در تربیت کودکان، جوانان و نوجوانان اثرگذار است و از آن جهت این حلقه ‌ها ارزشمند است که همواره یاد خدا در آن تکرار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: در باب مسجد و فضائل آن هر چه بگوییم باز هم کم است و قرآن هم اشاره می‌کند که مسجد باید ساختش بر اساس تقوا باشد و در میان این مساجد می‌بینیم که مسجد گوهرشاد بر اساس همین اصل برپا شده است که اکنون می درخشد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) قرار گرفته است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه ظرفیت مساجد البته بیش از اینهاست؛ بنابراین باید بیش از پیش از ظرفیت مساجد بهره گرفت، گفت: مسجدی‌ها باید بنایشان بر تهطیر و کنار گذاشتن رذایل اخلاقی باشد و کسانی که وارد مساجد می شوند باید با عشق و مطهر و پاک باشند.

نظر شما
پربیننده ها