یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه به وسیله القاعده کشته شد؛

آشکارتر شدن اختلافات در جبهه مخالفان سوریه

با تشدید اختلافات میان گروه های مختلف شورشیان سوریه، یکی از فرماندهان ارشد گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه به وسیله یکی از گروه های شورشی نزدیک به القاعده در سوریه کشته شد.
کد خبر: ۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶ - 13July 2013

آشکارتر شدن اختلافات در جبهه مخالفان سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که طی هفته های اخیر شاهد پیروزی های پی در پی ارتش سوریه در مقابل شورشیان این کشور در جریان جنگ داخلی در این کشور بوده ایم، تحلیل گران یکی از دلایل شکست های شورشیان را بروز اختلافات داخلی میان گروه های شورشی بیان کرده اند. در این رابطه می توان نقطه آغاز آشکار شدن اختلافات میان گروه های شورشی در سوریه را در استعفای "احمد معاذ خطیب" از سمت رهبری شورای ملی مخالفان سوریه بررسی نمود.

در واقع به دلایلی مانند اختلافات ایدئولوژیک و رقابت کشورهای حامی خارجی این گروه های شورشی در چند ماه گذشته اختلافات میان گروه های شورشی آشکار شده است که نمونه این امر را می توان در اختلافات میان ارتش آزاد سوریه با گروه های نزدیک به القاعده ذکر کرد که باعث گشوده شدن جبهه جدیدی از نبرد میان سوریه، یعنی فعالیت گروه های شورشی علیه یکدیگر شده است.

در اینباره الجزیره نوشت: سخنگوی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که مواضعی نزدیک به دیدگاه کشورهای غربی اتخاذ کرده اعلام نموده است که در پی تشدید و آشکارتر شدن اختلافات میان گروه های شورشی سوریه، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه توسط یکی از گروه های فعال نزدیک به القاعده در سوریه کشته شد.
 
به گفته سخنگوی ارتش آزاد سوریه، کمال حمامی که از اعضا شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه بوده است توسط یکی از گروه های تندرو شورشی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»در مناطق شمالی کشور کشته شده است.
 
همچنین شایان ذکر است که به گفته یکی دیگر از اعضا ارتش آزاد سوریه تماس هایی از سوی گروه افراطی دولت اسلامی عراق و شام گرفته شده و تهدید کرده اند که دیگر فرماندهان و اعضای شورای عالی نظامی این گروه را خواهند کشت.
 
گفتنی است که علت کشته شدن این فرمانده مخالفین سوریه اختلافات و درگیری بین این دو گروه از مخالفین سوریه در رابطه با کنترل یکی از نقاط تحت کنترل شورشیان در شمال این کشور بوده است. البته در کنار این موضوع باید به اختلافات کلی میان گروه های شورشی در سوریه نیز اشاره داشت که با گذشت زمان در حال آشکارتر شدن می باشد؛ بدین نحو که ارتش آزاد سوریه را می توان از گروه های مورد حمایت غرب و دارای گرایشات غرب گرایانه توصیف کرد در حالی که گروه هایی مانند دولت اسلامی عراق و شام از گروه های تندروتر و نزدیک به القاعده در سوریه به شمار می روند.
 
همانطور که بیان گردید با کشته شدن یکی فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه این نخستین باری نیست که چنین درگیری هایی میان گروه های پیکارجوی شورشی در سوریه روی داده است و در ماه های گذشته نیز درگیری هایی میان ارتش آزاد سوریه و القاعده و جبهه النصره  وجود داشته است. همچنین شایان ذکر است که پیش از این هم یکی از اعضای ارتش آزاد در درگیری با افراد القاعده در یکی دیگر از مناطق سوریه کشته شده بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار