معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان:

پدافند غیرعامل موجب مقاومت و پایداری نیروها در برابر دشمنان می‌شود

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پدافند غیرعامل موجب مقاومت و پایداری نیروها در برابر دشمنان می‌شود، گفت: پدافند غیرعامل امروز یک نیاز ضروری برای مقابله با دشمن است.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، سرهنگ جعفر کردلو ظهر امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه نیروی انتظامی در شرایط و بحران‌های مختلف نقش محوری در برقراری نظم و امنیت دارد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل امروز یک نیاز ضروری برای مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به ضرورت حیاتی سرمایه‌گذاری در زمینه پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل ضرورت اجتناب ناپذیر هر حکومتی است.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان ادامه داد: با پدافند غیرعامل می‌توان مقاومت و پایداری نیروها را در برابر دشمنان افزایش داد که برگزاری مانورهای آمادگی می‌تواند میزان موفقیت را در این زمینه افزایش دهد.

سرهنگ کردلو پدافند غیرعامل را یک نیاز ضروری دانست و اظهار کرد: با ید هرچه بیشتر آمادگی نیروها را در این زمینه افزایش داد تا بتوان آسیب‌پذیر‌ها را در بحران‌ها به حداقل رساند. و توان مقابله را افزایش داد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان گفت: پدافند غیرعامل تنها با تهاجم دیگر کشورها و دفاع از تمامیت مرزی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و ... آمادگی در زمینه پدافند غیر عامل، خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: پدافند غیرعامل داشتن اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن تهدیدات دشمن است که باید انواع تهدیدات را شناخت و راه مقابله با این تهدیدات را تمرین و آموزش داد.

کردلو تصریح کرد: نیروی انتظامی در شرایط و بحران‌های مختلف نقش محوری در برقراری نظم و امنیت دارد به همین منظور رعایت اصول پدافند غیر عامل در اولویت‌های برنامه کاری این نیرو قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازدارندگی است، تصریح کرد: هدف از پدافند غیرعامل اقدامات غیر نظامی و غیر مسلحانه ای است که می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها را به حداقل رسانده و پایداری نیروها در برابر حملات احتمالی دشمن افزایش دهد.

وی با اشاره بر آمادگی کارکنان در برابر حوادث غیرمترقبه گفت: یگان‌های شرکت کننده در پدافند غیر عامل باید بیشترین تلاش را در اجرای طرح‌ها‌ی پدافند غیرعامل به کار گیرند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه پدافند غیرعامل امروز یک نیاز ضروری برای مقابله با تهدیدات دشمنان است، اظهار کرد: با توجه به وجود تهدیدات بالقوه و خطراتی که ممکن است کشور را تهدید کند، توجه به پدافند غیرعامل ضروری است.

وی بازدارندگی را یکی از محاسن آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: قدرت و آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل بازدارنده بوده و موجب کاهش طمع دشمنان خواهد شد، ضمن اینکه در صورت طمع هم هزینه سنگینی برای دشمن خواهد داشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار