معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خبر داد؛

ثبت نام بیش از 19 هزار مازندرانی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام این که تا کنون بیش از 19 هزار مازندرانی مشتاق زیارت بارگاه نورانی امام حسین (ع) برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند، گفت: تجمع زائران اربعین حسینی فقط با هدف وحدت و بهره برداری معرفتی از تاسوعا و عاشوراست.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ - 25October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی تجمع زائران اربعین حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» هدف از برپائی این تجمع را تبیین شعار «هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت» اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از پنج هزار نفر از زائران اربعین به ویژه افرادی که تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، در این تجمع شرکت می کنند.

یونسی، آماده سازی فضای جامعه، توجه دادن به افکار عمومی در باره مراسم پیاده روی اربعین حسینی، معرفی و تبیین شعار اربعین و یادآوری نکات آموزشی پیاده روی را از دیگر اهداف برگزاری این تجمع برشمرد.

معاون استاندار مازندران با اعلام این که تا کنون بیش از 19 هزار مازندرانی مشتاق زیارت بارگاه نورانی امام حسین (ع) برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند، گفت : تجمع زائران اربعین حسینی فقط با هدف وحدت و بهره برداری معرفتی از تاسوعا و عاشوراست.

مسئول ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی استان مازندران، ماندگاری عاشورا را رازهای خلقت دانست و افزود : به طور یقین روح معنوی تجمع زائران اربعین حسینی در ترویج ارزش های دینی اثر گذار است.

یونسی خواستار بهره گیری از ظرفیت سخنرانان، مداحان و مجریان بومی برای مراسم مذهبی در استان شد و گفت : تمامی دستگاههای اجرایی نیز در برگزاری تجمع عظیم اربعین حسینی مازندران همکاری جدی داشته باشند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران هم در این نشست گفت که در این تجمع ضمن توزیع محصولات فرهنگی، نکات آموزشی پیاده روی اربعین حسینی شامل آداب پیش از سفر، هنگام سفر، بعد از سفر، نیازمندی های سفر، احکام ضروری، امنیت، بهداشت و سلامت سفر برای شرکت کنندگان تشریح می شود.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور گفت : مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی و دینی است و این اجتماع قدرتمند، دوستداران اهل بیت را بیمه می کند.

یادآور می شود پارسال حدود 30 هزار مشتاق زیارت عتبات عالیات از مازندران با شرکت در پیاده روی اربعین حسینی به کربلای معلی عزیمت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار