سردار سلامی خبر داد؛

دستیابی به تراز جدیدی از پیشرفت علم و فناوری مواد در دانشگاه امام حسین(ع)

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تراز جدیدی از پیشرفت در علم و فناوری مواد در مرکز مواد پیشرفته و نانو فناوری‌ها به نمایش گذاشته شده است؛ یک درخشش جدیدی در عرصه تبدیل علم به فناوری در حوزه مواد که دانشمندان دانشگاه امام حسین(ع) پیشقدم در آن بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ - 25October 2016
دستیابی به تراز جدیدی از پیشرفت علم و فناوری مواد در دانشگاه امام حسین(ع)به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح مرکز مواد پیشرفته و نانو فناوری دانشگاه جامع امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران  گفت: این مرکز در ساخت سیستم‌های تجهیزات و تسلیحات نظامی دفاعی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزود: مرکز مواد پیشرفته و نانو فناوری‌ها در دانشگاه امام حسین(ع) به منظور بررسی، تجزیه و تحلیل پیرامون خواص مواد و تاثیرات آنها در سیستم‌های دفاعی تشکیل شده است. به طور مثال در ساخت موشک‌ها نیاز به موادی با خواص رادارگریزی، پنهانکاری، که از دید رادارهای دشمن و سامانه‌های الکترومغناطیسی و یا لیزری مخفی بماند و بتواند ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد، است.

سلامی گفت: از  کارهای بزرگی که در این مرکز انجام می‌شود، تشخیص مواد الکترومغناطیسی و سایر خواص مواد است.
 
سلامی خاطرنشان کرد: ما در این مرکز در موضوع بررسی و آنالیز مقاومت مواد در مقابل تنش‌های حرارتی و کاهش اصطکاک با سطح سیالات مثل هوا یا آب برای استفاده در سیستم‌های سلاح‌های دریایی و شناورها و تجهیزات زمینی فعالیت خواهیم کرد.
 
وی افزود: این مسائل اعم از سنجش تنش‌ها و کرنش‌ها و مقاومت مواد، در مقابل تنش‌های حرارتی است که سختی‌های مواد و مقاومت آنها در مقابله با ضربه و حتی به دستیابی به مواد ترکیبی و کامپوزیتی، می‌تواند کاهش وزن نسبت به حجم داشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: برای سبک سازی مواد که در تمام تجهیزات مربوط به هوا و فضا و تجهیزات مربوط به سلاح زمینی کاربرد دارد، این مسئله مهم است. اتفاق بزرگی که در این مرکز رخ داده این است که تمام تجهیزات بکار گرفته در آن داخلی است و هم افرادی که آنها را ساخته‌اند دانشمندان و مهندسان ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: تراز جدیدی در پیشرفت ما در علم و فناوری مواد در این مرکز به نمایش گذاشته شده است؛ یک درخشش جدیدی در عرصه تبدیل علم به فناوری در حوزه مواد که دانشمندان دانشگاه امام حسین(ع) پیشقدم در آن بوده‌اند، به وجود آمده است.

سردار سلامی به کاربردهای غیر نظامی این صنعت اشاره کرد و گفت: علم مواد برای همه صنایع کاربرد دارد اما هدف ما از افتتاح این مرکز دفاعی است.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار