مستندی که حاتمی کیا آن را تحسین کرد

ساسان فلاح‌فر گفت: روز گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در خانه مستند، مستند «پالمیرا» را دید که همراه با نقد آن شیوه ساختش را تحسین کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ - 25October 2016
مستندی که حاتمی کیا آن را تحسین کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ساسان فلاح‌فر مستندساز در گفتگویی گفت: جلسه‌ای در خانه مستند برقرار شد که در آن بنا بود ابراهیم حاتمی‌کیا نیز حضور داشته باشد و خوشبختانه دوستان بنده را مطلع کردند و من نیز به سرعت تازه‌ترین فیلم مستند خود را به آنجا بردم تا این کارگردان نیز آن را ببیند تا در موردش حرف بزنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: فیلم مستند «نبرد پالمیرا» نام جدیدترین فیلمم است که تا به این لحظه رونمایی نشده است و در آن جلسه صرفا برای بحث و نقد و گفت‌وگو این مستند به نمایش در آمد. «پالمیرا» نام شهری است که در دست گروه تروریستی داعش بوده است و توسط لشکر فاطمیون آزاد شد که البته در این آزاد سازی برخی نیز به آنها تا حدی کمک رسانی کرده‌اند و کشور روسیه به طور مثال در عملیات هوایی به آنها یاری رسانده است.

او همچنین درباره نحوه ساخت مستند «پالمیرا» گفت: در ساخت این مستند مجبور شدیم راه‌های جدیدی را امتحان کنیم با گروه رسانه‌ای لشکر فاطمیون که تمامشان اهل افغانستان هستند ارتباط گرفتیم و ما از آنها درباره نوع و شکل تصاویری که نیاز داشتیم صحبت می‌کردیم آنها نیز تصاویر مورد نیاز ما را طبق آنچه که در نظرمان بود تهیه و برای‌مان ارسال می‌‌کردند. مجری طرح این فیلم گروه رسانه‌ای فاطمیون است و تهیه کننده‌اش هم خانه مستند بود.

فلاح‌فر در مورد عکس‌العمل و صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از دیدن مستند «پالمیرا» در روز گذشته عنوان کرد: بیش از هرچیزی نحوه و شیوه ساخت این نوع مستند برای این کارگردان شناخته شده سینمای‌مان جذاب بود و می‌گفتند بسیار جالب است پس این‌طور هم می‌شود فیلم کار کرد و فیلم ساخت. البته وی در مورد فرم مستند هم صحبت‌هایی انجام داد. نکات بسیار جزیی در مورد پرداخت موضوع گفتند. گفتند ای کاش بیشتر به خود شهر و اهمیت آن می‌پرداختید.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها