تغییر در استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی

با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی مقامات ارشد نظامی و امنیتی این رژیم اعلام کرده اند که در پی تغییر در استراتژی نظامی خود می باشند.
کد خبر: ۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ - 13July 2013

تغییر در استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المانیتور"امریکا رهبران و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که با توجه به تحولات منطقه و تغییر ماهیت تهدیدات علیه اسرائیل و همچنین با درنظر داشتن مولفه های اقتصادی در پی تغییر استراتژی نظامی خود می باشند.

طبق تحلیل های صورت گرفته توسط رسانه های داخلی رژیم صهیونیستی "بنی گانتز"رئیس ستاد مشترک این رژیم طراح اصلی برنامه اسرائیل در تغییر استراتژی های نظامی خود می باشد. طبق این تحلیل ها این مقام صهیونیستی معتقد است که به دلیل تغییر وضعیت تهدیدها، و همچنین با هدف صرفه جویی در برخی زمینه های نظامی این رژیم قصد دارد برنامه کوچک سازی و همراه با آن مدرن سازی نیروهای نظامی را در پیش گیرد.

در رابطه با جزئیات تغییرات در برنامه های نظامی رژیم صهیونیستی نیز طبق گزارش المانیتور باید خاطر نشان ساخت که این رژیم در پی کاهش نیروهای نظامی و همچنین کاستن از سرمایه گذاری در برخی تجهیزات کلاسیک نظامی مانند تانک های نظامی می باشد و در مقابل آن تلاش خواهد کرد که سرمایه گذاری های زیادی را در بخش سایبری اجرا نماید.

در مورد علل و انگیزه های رژیم صهیونیستی در تغییر در برنامه و استراتژی نظامی خود می توان به مطرح شدن تهدیداتی مانند تهدیدات سایبری و افزایش احتمال و خطر حملات راکتی در مقابل تهدیدات کلاسیک اشاره داشت. در واقع در حالی که در گذشته مقامات صهیونیستی قدرت نظامی کلاسیک کشورهای مانند سوریه را به عنوان تهدیدات متعارف علیه خود در اولویت قرار می دادند، در دوران کنونی و متعاقب تحولات منطقه مقامات صهیونیست به این نتیجه رسیده اند که تهدیدات کلاسیک از سوی سوریه و مصر از بین رفته است و تهدیدات جدیدی علیه این رژیم مطرح شده است که باید به آنها توجه نمود. در این رابطه می توان به تهدیدات ناشی از  حملات راکتی مانند نگرانی آنها از افزایش قدرت حزب الله و تهدیدات سایبری اشاره داشت که نیازمند واکنش سریع می باشند که گانتز و دیگر مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند تنها در صورت مدرن تر شدن قدرت نظامی اسرائیل امکان پاسخگویی و واکنش سریع به این تهدیدات وجود دارد.

همچنین شایان ذکر است از دیگر مولفه های تغییر در استراتژی نظامی اسرائیل در راستای مدرن تر شدن ارتش این کشور به کاهش نیروهای نظامی آن بر می گردد که به علت تاثیر آن بر افزایش بیکاری در رژیم صهیونیستی مورد توجه و انتقاد برخی رسانه های داخلی این رژیم قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار