محمد جواد لاریجانی در نشست پلیس بین‌الملل ناجا با قضات:

ایران تصمیمی برای شرکت در مذاکرات «بروکسل» نگرفته است

دبیر ستاد حقوق بشر ایران با بیان اینکه ایران تصمیمی برای شرکت در مذاکرات «بروکسل» نگرفته است، گفت: ایران وارد هیچ مذاکره‌ای با اروپایی‌ها در زمینه حقوق بشری با آن مبنایی که آنها مطرح کردند، نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ - 26October 2016
ایران تصمیمی برای شرکت در مذاکرات «بروکسل» نگرفته استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در پنجمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: به‌عنوان دبیر ستاد حقوق بشر می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران وارد هیچ مذاکره‌ای با اروپایی‌ها در زمینه حقوق بشری با آن مبنایی که آنها مطرح کردند، نمی‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در ادامه چارچوب تعیین شده از سوی اروپایی‌ها در بحث مذاکرات حقوق بشر را خودمحورانه، تحمیلی و منافقانه عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی هیچ تصمیمی برای شرکت در مذاکرات بروکسل نگرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در صورتی وارد مذاکره می‌شویم که چارچوب مذاکره را خود مشخص کنیم و یکجانبه گرایی در آن نباشد.

لاریجانی گفت: دومین مسئله در یک مذاکره سالم این است که تفاوت‌های فکری محترم و به رسمیت شناخته شود، ما با اینکه نظام سکولاریسم را قبول نداریم و معتقدیم که به بیراهه می‌رود حاضریم با رعایت اصل احترام متقابل با آنان به بحث بنشینیم و معتقدیم که نفاق در مذاکرات باید موقوف باشد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: غربی‌ها امروز در حالی می‌گویند در ایران دموکراسی وجود ندارد که ایران در منطقه قوی‌ترین دموکراسی را دارد.
 
وی ادامه داد: نظام دموکراسی و مدنی به برکت فقه اهل بیت و مبانی اسلامی بسیار قدرتمند است، از اینرو کشورهای غربی برای مخدوش جلوه دادن ایران در چشم ملت‌های منطقه از طریق حقوق بشر ابداعی و بی پایه و اساس سعی و تلاش می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: غربی‌ها اتهامات متعددی را در حوزه حقوق بشر به ایران وارد می‌کنند؛ بخشی از این اتهامات مربوط به اسلام است و آنها خواستار این هستند که احکام اسلام از قوانین کشورمان حذف شود و یک بخش دیگر مربوط به نحوه عمل دستگاه قضایی است.

لاریجانی افزود: عمده اتهامات آنها زمانی صورت می‌گیرد که سیستم قضایی و یا امنیتی می‌خواهد فردی را که مورد علاقه آنها است را تحت فشار قرار دهد. آن وقت این‌ها می‌گویند چرا با مدافعان حقوق بشر اینگونه رفتار می‌کنید. در حالی که از نظر آنها منافقینی که تاکنون 17 هزار مورد ترور و خرابکاری را در ایران انجام داده‌اند و اسناد آن هم ارائه شده است، به عنوان مدافعان حقوق بشر تلقی می‌شوند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا هر ساله چندین مرتبه در قالب حقوق بشر در مورد فرقه بهاییت صحبت و از آنها تقدیر می‌کند، گفت: افراد این فرقه که غالبا از قشر ثروتمند هستند اگر در چارچوب قوانین و احکام ما زندگی کنند ما نیز تحت حقوق شهروندی از حفظ جان و مال و ناموسشان محافظت خواهیم کرد، ولی اگر بخواهند از حیفا دستور بگیرند قطعا از سوی دستگاههای امنیتی با آنها برخورد می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تناقضات کشورهای غربی در عمل به حقوق بشر گفت: چطور بعد از جریان حادثه یازدهم سپتامبر آمریکایی‌ها برای تامین امنیت اجازه بازجویی‌های غیرمتعارف و طولانی مدت و همچنین شکنجه بدون مدرک زندانیان را دادند؟! ولی اگر کشوری دیگری بخواهد برای حفظ امنیت خود گام بردارد فورا با حربه حقوق بشر تحت فشار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار