حجت الاسلام حاجی صادقی:

امر به معروف می‌تواند جلوی تصرف فکرها و باورها را بگیرد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز دشمن با نفوذ‌ در مسئولین، موضوعات سیاسی و فرهنگی می‌کوشد تا با ایجاد تغییر در باورها و ارزش‌های مردم و تشدید تحریم‌ها به مسئولین فشار وارد کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ - 26October 2016

امر به معروف می‌تواند جلوی تصرف فکرها و باورها را بگیردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاج صادقی» جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در اولین روز از نهمین همایش علمی آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی ما می‌بایست جهت‌گیری‌های خودشان را به سمت آموختن شاخص‌های حسینی بودن رهنمون سازند چراکه کل یوم عاشورا فقط گریه و عزاداری نیست و مبارزه با ظلم و ستیز را فریاد می‌کند. یعنی امروز روز عاشوراست و باید در مقابل جبهه باطل و ستیز دشمن کوتاه نیاییم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی روحانیت، اظهار داشت: فلسفه وجودی روحانیت در سه مهم خلاصه می‌شود؛ اول: تبیین دین خدا- خداوند برای دین خود مبین برگزیده و در زمان غیبت این روحانیت است که رسالت سنگین تبیین را برعهده دارد. دومین رسالت روحانیت که از اهل‌بیت به ارث برده سنگرنشینی دفاع از دین و فداکاری و ایثارگری است. این فرهنگ علوی، فاطمی و عاشورایی است که می‌گوید روحانیت آنجا که دین خدا به خطر افتاد همه چیز را به میدان بیاورد
، سومین شأن روحانیت هم مدیریت و راهبری مردم است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه تکلیف هر مسلمانی است که نسبت به احیاء خوبی‌ها و بازدارندگی‌ از زشتی‌ها تلاش کند، افزود: در فرهنگ اسلامی یک انسان وظیفه نجات خودش را دارد؛ امر به معروف یعنی در یک جامعه مردم نسبت به احیای این فریضه الهی احساس مسئولیت همگانی کنند. البته شرط امر به معروف و نهی از منکر، اثرگذاری است. یادم می‌آید چند سال پیش حضرت آقا اولین نسخه درمان مقابله با تهاجم فرهنگی و فکری جبهه استکبار را امر به معروف دانستند؛ به نوعی فرمودند این فریضه می‌تواند جلوی تصرف فکرها، باورها و مغزها را بگیرد.

وی در ادامه توصیه کرد: مربیان و اساتید ما می‌بایست در دوره‌های آموزشی امر به معروف به جهت‌گیری حتماً توجه کنند؛ اول، انگیز‌ش‌افزایی؛ شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا تأثیرگذاری آن بر روی پاسدار ما بهتر انجام شود.
دوم، مسئله‌دار باشند. سومین جهت‌گیری از کلاس‌ها و اهداف این دوره‌ها مهارت‌افزایی در چگونگی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید میثمی، افزود
: اگر معنویت افت کرده نمی‌گوییم بقیه عوامل نقش ندارند اما عامل اصلی ما هستیم؛ چون پاسداران دیروز میثمی دیده‌اند. بنابراین ویژگی اصلی یک روحانی معنویت است. دومین ویژگی علم و دانش است. چراکه امروز بدون مجاهدت علمی نمی‌توان سنگرنشین دین بود. سومین ویژگی هم بصیرت سیاسی و درک درست از واقعیت‌هاست. امروز دشمن در نفوذ پیشروی کرده و خاکریزهایی هم گرفته مخصوصاً در نفوذ در مسئولین و نفوذ سیاسی و فرهنگی با تصرف بر مردم می‌خواهند به تغییر باورها و ارزش‌ها برسند و در مسئولین به تحریم‌ها.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها