رییس پلیس بین الملل ناجا خبر داد؛

ردیابی 70 درصد از پرونده‌های مجرمان ایرانی خارج از کشور/ لزوم حمایت مقامات قضایی و سیاسی برای پیگیری‌ پرونده خاوری

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: همچنان پیگیر پرونده آقای خاوری هستیم و در حال حاضر نامبرده شناسایی شده، ولی برای ادامه پیگیری‌ها باید مقامات قضایی و سیاسی وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ - 26October 2016
ردیابی 70 درصد از پرونده‌های مجرمان ایرانی خارج از کشور/ لزوم حمایت مقامات قضایی و سیاسی برای پیگیری‌ پرونده خاوریبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار رضوانی رییس پلیس بین الملل ناجا در حاشیه پنجمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی در جمع خبرنگاران در خصوص استرداد مجرمانی که به خارج از کشور و آن سوی مرزها مراجعت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه امروز 70 درصد از پرونده‌هایی که به این بخش واگذار شده است را ردیابی، شناسایی کرده‌ایم و تعدادی را نیز دستگیر و موفق به استرداد شده‌ایم.

وی با بیان اینکه استرداد خاطیان به اراده سیاسی نیز ارتباط دارد، تصریح کرد: پلیس بین الملل ناجا حتی در مواردی که استرداد هم انجام نگرفته توانسته است متهمان را محکوم و حقوق شاکیان را اخذ کند.

رضوانی ارتباط پلیس را با پلیس دیگر کشورها مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر از طریق پلیس بین الملل با 190 کشور جهان ارتباط داریم و ارتباطمان با کشور آمریکا از طریق دبیرخانه است و همچنین با رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی نخواهیم داشت.

وی در خصوص اثرگذاری فضای برجام بر ارتباطات این بخش از ناجا با اینترپل گفت: ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است.
 
رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به  اینکه پیگیر پرونده خاطیانی که در ورای مرزهای جمهوری اسلامی دستگیر می‌شوند هستیم، تاکید کرد: هم نیروی انتظامی و هم وزارت خارجه به طور جدی پیگیر این موضوع هستند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تغییری در پیگیری پرونده‌های بزرگی همچون پرونده آقای خاوری ایجاد نشده است، گفت: همچنان پیگیر پرونده آقای خاوری هستیم و در حال حاضر نامبرده شناسایی شده، ولی برای ادامه پیگیری‌ها باید مقامات قضایی و سیاسی وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهند.
 
رضوانی افزود: البته ما با مقامات اینترپل مذاکرات زیادی انجام دادیم ولی نمی‌دانیم سیستم قضایی کانادا چطور بعد از گذشت چند سال‌ هنوز به آن رسیدگی نکرده است.

وی درباره تصمیم کشور فرانسه برای بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان و اینکه چند ایرانی قصد بازگشت به کشور را دارند، گفت: اطلاع داریم که وزارت امورخارجه پیگیر ابن موضوع است و ما هم از این طریق پیگیر این افراد هستیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار