«حاج علاء»؛

شهیدی که طلایه‌دار پیروزی‌های حزب‌الله بود

مبالغه نیست، اگر گفته شود، فرمانده شهید «حاتم ادیب حماده»، معروف به «حاج علاء» طلایه‌دار پیروزی‌هایی است که حزب‌الله از القصیر تا القلمون سوریه تاکنون محقق کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ - 26October 2016
شهیدی که طلایه‌دار پیروزی‌های حزب‌الله بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید فرمانده «حاتم ادیب حماده»، معروف به «حاج علاء» دارای ویژگی‌های شخصیتی و خاصی بود که او را از دیگران متمایز می‌کرد.

اعتماد به نفس، قدرت تحلیل رخدادها، اتخاذ تصمیمات درست در زمان مناسب، تعامل منطقی با سخت‌ترین شرایط از جمله این خصوصیات اخلاقی فرمانده منطقه القلمون بودند که نقشی مهم در عملیات آزادسازی القصیر و در این اواخر آزادسازی شماری از مناطق حلب داشت.

تا اینکه در موعد و زمان مقرر به تبعیت از سید و سالار شهیدان خویش امام حسین علیه السلام به لقای پروردگارش می‌شتابد.

شهرک «القماطیه» در منطقه «جبل» لبنان روز دوشنبه شاهد برگزاری مجلسی در بزرگداشت یاد و خاطره فرمانده شهید حاج حاتم حماده بود که طی آن «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان نیز سخنانی درباره بزرگداشت مقام شهید و مهمترین عملیات‌های میدانی حاج علاء بود.

نقش حزب الله در سوریه ریشه در درک درست این جنبش از حوادث و رخدادهای جاری در منطقه و سوریه و فهم ارتباط موجود بین آنها نه تنها به دور از گرفتن تصمیمات احساسی و عاطفه‌ای بود، بلکه از طریق تحلیل و ارزیابی دقیق رخدادها از اولین روز حوادث انقلاب‌های عربی در تونس است.

حضور حزب الله در سوریه به عنوان ضرورتی انکارناپذیر برای مقابله با طرح‌های غربی در منطقه است که هدف آن ایجاد تغییرات ریشه‌ای در نقشه سیاسی خاورمیانه و تامین امنیت آن و ریشه کن‌سازی تروریسم در منطقه است.

در این بین دبیرکل حزب الله هشداری جدی به نقش ترکیه دادند که ادعا دارد، موصل از آن این کشور است، لذا دور از انتظار ندانستند، روز دیگر از تملک حلب سخن گوید.

سید حسن نصرالله از اینکه ترکیه چگونه چنین حقی برای خود قائل شده ابراز تعجب کرده و بر ایستادن نیروی «الحشد الشعبی» در کنار ارتش عراق و حزب الله در کنار ارتش سوریه جهت مقابله با دشمن مشترکی که نقاط مختلف این دو کشور را نشانه گرفته کرد.

ایشان بار دیگر امنیت لبنان را امنیت سوریه دانستند و تامین امنیت لبنان را یکی از ارکان تحقق پیروزی کامل در عرصه میدانی سوریه عنوان کردند که برای تحقق آن و مقابله با خطر تروریسم تکفیری در منطقه حضور در عرصه میدانی را وظیفه خود می‌داند.

دبیرکل حزب الله نبردهای جاری در عراق و سوریه و یمن را یکی دانسته و مسئولیت جنایات گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش را متوجه جامعه بین المللی دانستند که تاکنون در برابر تمام این جنایات سکوت اختیار کرده و چشمش را روی آنها بسته است.

ایشان تقدیم شهدا در چنین شرایطی جهت اعتلای کلمه حق و برقراری امنیت و صلح در منطقه را وظیفه جنبش حزب الله دانستند و نسبت به تحولات سیاسی جاری در عرصه سیاسی لبنان تاکید کردند، تنها راه خروج از بن بست ریاست جمهوری، کنار نهادن اختلافات سیاسی میان گروه‌ها و جریان‌های این کشور است.

سید حسن نصرالله دلیل سکوت دو سال گذشته جنبش را تحقق این پیروزی، بدون توجه به تحریکات سیاسی و فتنه انگیزی‌های برخی از جناح‌ها و جریان‌ها عنوان کرد و اعلام حمایت «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل از نامزدی ژنرال «میشل عون» را گامی اساسی جهت انتخاب رئیس جمهوری آینده لبنان عنوان کرد.

وی تاکید کرد، همانند گذشته به تماس و ارتباط خود با هم پیمانان جنبش در زمینه انتخاب رئیس جمهوری جدید را ادامه داده و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد، برخی رخدادها و حوادث بر روابط حزب با متحدانش مانند جنبش امل تاثیر منفی بگذارد.

لبنان سال‌هاست از جنگ داخلی و تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی رنج می‌برد، اما توانست، تمام این مشکلات از جمله تجاوزهای سال 2000 و 2006 رژیم صهیونیستی علیه جنوب این کشور را با موفقیت پشت سر بگذارد و مبارزه خود علیه تروریسم را هرجا که چنین نیازی احساس شود، ادامه می‌دهد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار