معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید بوشهر:

گردآوری خاطرات ارزشمند والدین شهدا تکلیفی واجب است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد بوشهر گفت: گردآوری خاطرات ارزشمند والدین شهدا در وصف شهید عزیزشان با هدف ثبت و ضبط در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی تکلیفی واجب بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ - 26October 2016

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، سید محسن موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، اظهار داشت: گردآوری خاطرات ارزشمند والدین شهدا در وصف شهید عزیزشان با هدف ثبت و ضبط در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی و بهره برداری نسل های مختلف از آن به عنوان ادامه حرکت نهضت پربار قیام عاشورا، تکلیفی است واجب که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی اضافه کرد: ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا و مصاحبه های تصویری فعال و هدفمند با ایثارگران دفاع مقدس می تواند امکان شناخت و رصد کامل و درستی از موضوع و همچنین شناخت تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس را از میان گفتارهای ایثارگران فراهم سازد.

سید محسن موسوی با اشاره به جایگاه ویژه مادران شهدا، تصریح کرد: فرزند صالح محصول تربیت صحیح است و در امر تربیت نقش مادر بسیار مهم و اثرگذار است و لذا اگر می خواهیم فرزندانی شایسته و خوب مانند شهدا تربیت کنیم باید از مادران شهدا چگونگی این نوع تربیت را بیاموزیم.

وی افزود: والدین شهدا گنجینه های دست نیافتنی هستند که خاطرات ارزشمندی از فرزندان شهید خود در سینه دارند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطر نشان کرد: در همین راستا معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر عزم خویش را جزم کرده تا در استخراج این گنجینه عظیم و تمام نشدنی انقلاب اسلامی، توشه ای ارزشمند برای نسل های آتی فراهم کند که به لطف پروردگار عالم و همکاری و مساعدت والدین معزز شاهد و جانبازان عزیز اکثر شهرستان های استان به جز شهرستان های بوشهر و دشتستان کار ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: تاکنون نزدیک به 80 هزار اثر فرهنگی شهدای استان بوشهر گردآوری‌ و به مرکز اسناد در تهران ارسال ‌شده است و تمام اسناد شهدا و ایثارگران دیجیتالی شده‌اند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها