حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ملت ایران استقلال خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکا بداند مذاکره کردن ایران از سر عجز نیست. به معنی فراموش کردن جنایت‌های آمریکا در ایران نیست و به این معنی نیست که ملت ایران به آمریکا اعتماد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷ - 07February 2014

ملت ایران استقلال خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در سخنرانی پیش از خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یاد همه کسانی که با نثار جان، مال و مجاهدت در راه خدا به پیروزی انقلاب مدد رساندهاند گرامی میداریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه دهه فجر فرصتی برای جشن انقلاب، شادی، شکرگذاری است، تصریح کرد: دهه فجر فرصتی برای یادآوری دوران سخت و تاریک ستمشاهی برای تشریح انواع وابستگیها و عقبماندگیهای ملت در دوران قبل از انقلاب و یادآوری معجزه انقلاب و عظمت آن به شمار میرود.

وی ادامه داد: دهه مبارک فجر فرصتی برای تشریح حماسه بزرگ ملت ایران در انقلاب اسلامی و تجدید عهد با امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری، آرمانهای امام و ارزشهای اسلامی است و همچنین فرصتی برای ارزیابی راهی است که تاکنون طی کردهایم.

حداد عادل همچنین دهه فجر را زمانی برای بیان موفقیتها، تأثیر انقلاب اسلامی در داخل و خارج از ایران و توجه به رویشها و ریزشهای انقلاب و علتهای آن دانست و گفت: در واقع فرصتی برای نقد انواع رفتارها و انتقال تجربه موفق انقلاب به نسلهای آینده و آشنا کردن آنها با حقایق انقلاب به شمار میرود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» یادآور شد: اولین کلمه اولین شعار ما استقلال بود؛ کشوری که استقلال نداشته باشد هیچ چیز ندارد. اگر کشور و ملتی ذخایر طبیعی و سرزمینهای وسیع و نفت داشته باشد و مردمی با استعداد در آن زندگی کنند اما استقلال نداشته باشد در واقع هیچ چیز ندارد چرا که استقلال شرط لازم استفاده از همه امکانات و مواهب طبیعی و انسانی هر ملت است.

وی تصریح کرد: ایران کهن ما قبل از انقلاب اسلامی استقلال نداشت. اگرچه به ظاهر ایران هیچ وقت مستعمره نشد اما نفوذ و تسلط بیگانگان به اندازهای بود که استقلال ایران تا حدود زیادی عملا از دست رفته بود که برای نمونه میتوان به این موضوع اشاره داشت که رضاخان و پسرش از سوی انگلیسیها نشانده شده بودند و در کوتای ننگین ۲۸ مرداد انگلیس جای خود را با آمریکا عوض کرد.

حداد عادل تأکید کرد: آنها خود در کتابهایشان اقرار میکنند فهرست نمایندگان مجلس از سفارتخانهها بیرون میآمد و بسیاری از وزرا و نمایندگان در خدمت آمریکاییها بودند؛ کشاورزی، صنعت، معدن و عزل و نصبها نیز با حضور آمریکاییها صورت میگرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امام آمد تا ایران مستقل شود، افزود: امام مدافع بزرگ استقلال ایران بود. پافشاری بر سر استقلال یک کشور اسلامی از آموزههای توحیدی است و امام با این انگیزهها خواستار استقلالطلبی بود و در واقع وابستگی اقتصادی، علمی، نظامی، اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی و ارزشی بیداد میکرد و نفوذ بیگانگان در این کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه امام برای نفی همه این وابستگیها قیام کرد، یادآور شد: مردم ایران امام را از خود میدانستند و ایشان فقیهی عارف و یک عالم ربانی بود که شجاعانه خود را برای نجات این کشور به خطر انداخت و فریاد انقلاب سر داد و مردم با ایمان پشت سر او به راه افتادند و از نهضتش حمایت کردند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه سرنگونی طاغوت قدم اول بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به دنبال سرنگونی حکومت طاغوت و برپایی حکومت الله بود و با نظریه ولایت فقیه هم برای حذف شاه برنامه داشت و هم برای برپایی حکومت اسلامی و دینی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فکر غلط جدایی دین از سیاست که استعمارگران دهها سال در کشورهای اسلامی آن را تبلیغ کرده بودند امام آمد تا به آن خاتمه دهد و امام آمد تا اسلام ناب محمدی را جانشین آن چیزی کند که اسلام نبود و امام آن را اسلام آمریکایی نامید. حال بگذریم از اینکه برخی مقصود امام را از اسلام ناب نفهمیدند و این مسئله را وسیلهای برای سیاسی کاری کردند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ملتی که مستقل نیست یعنی آزاد نیست و نمیتواند سرنوشت خود را تعیین کند و پافشاری امام بر استقلال در عین حال پافشاری بر آزادی بود و امام خمینی هم بر آزادی مشروع در قیاس فردی و هم آزادی یک ملت که همان استقلال است تأکید داشتند اما متأسفانه برخی به آن اندازه که برای آزادی فردی دل میسوزانند برای آزادی یک ملت دل نمیسوزانند و سخن نمیگویند.

حداد عادل با بیان اینکه دشمنانی که در ایران نفوذ داشتند از کشور رانده شدند یادآور شد: ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران چه میکردند؟ با اراده ملت و با لطف خداوند و رهبری امام راحل آن بیگانگان از کشور رانده شدند و این یک الگو برای کشورهای مسلمان شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه جنگ تحمیلی ۸ ساله برای نابودی این انقلاب طراحی شد، گفت: اما مردم ایران بسیجیوار از سپاه و ارتش پشتیبانی کردند و ۸ سال شهید، جانباز و اسیر دادند اما یک وجب از خاک این سرزمین اسلامی به دشمن واگذار نشد و این خود موفقیت بزرگی به شمار میرود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک کشور پیشرو و پیشرفته در جهان شناخته میشود، افزود: امروز ماهواره و موجود زنده از ایران به فضا فرستاده میشود؛ امروز با تکیه بر استقلال و توانایی جوانان دانشمند خود و آنهایی که در راه علم همچون شهید شهریاری و شهید احمدی روشن به شهادت رسیدند ایران توانسته است به انرژی صلحآمیز هستهای دست یابد.

حداد عادل اضافه کرد: رشد علمی کشور بنا بر آنچه گفته میشود ۱۸ برابر شده و جمعیت دانشجویی ما از ۱۷۵ هزار نفر در سال ۵۷ به ۴. ۵ میلیون نفر رسیده است که بیش از ۲۵ برابر شده است و این پیشرفتها و ایستادگی و استمرار انقلاب اسلامی باعث شده تا دشمنان روز به روز خشمگینتر و عصبانیتر شوند و بر دشمنی خود بیفزایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مردم آگاه ما میدانند دشمن برای تباه کردن اخلاق جوانان این کشور برنامههای وسیع دارد، افزود: دشمنان میترسند که ایران الگوی بیداری اسلامی در جهان بشود که البته ایران شده است و بعد از این نیز الگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه توطئه اخیر دشمنان تحریم اقتصادی ایران است، تصریح کرد: همه قوای خود را به کار بستهاند و موضوع انرژی هستهای را بهانه کردهاند تا با تهدید این انقلاب را تحت فشار قرار دهند؛ امروز آمریکا با مشاهده عزم دولت برای احقاق حق ملت ایران و اثبات ظالمانه بودن تحریمها به طمع خام افتاده و تصور میکند اینکه دولت ایران و مقامات ایرانی با آنها سر میز مذاکره مینشینند و حاضرند توافقنامه امضا کنند به این علت است که ملت ایران دچار ضعف شده یا راه خود را گم کرده یا میخواهد دست از استقلال خود بکشد.

حداد عادل افزود: رئیسجمهور آمریکا و وزیر خارجه آن و خانمی که معاون وزیر خارجه آمریکاست برای ملت ایران شاخ و شانه میکشند و میگویند گزینهها چنین و چنان است اما ملت ایران میداند علت این حرفها چیست. این حرفها در واقع نشانه ضعف ملت ایران نیست نشانه ضعف خود آمریکاییهاست و در سالهای اخیر روز به روز دچار شکستهای مفتضحانه شدهاند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس گفت که آمریکاییها در افغانستان، عراق و سوریه چه چیزی را به دست آوردهاند و باید دید که چقدر هزینه داده و چقدر فایده بردهاند و همه جا منفورتر شدهاند و با شکست مواجه میشوند.

وی تأکید کرد: آنها مذاکره با ایران را وسیلهای کردهاند تا در دنیا برای خود تبلیغ کنند که ما آقای دنیا هستیم و ایران را بر سر میز مذاکره نشاندهایم در حالی که ایران هیچ وقت از مذاکره منطقی و احقاق حق خود از سر میز مذاکره کنار نرفته بود و امروز هم همان نیت است اما آمریکاییها برای مصرف داخلی و جبران ناکارآمدیهای خود شاخ و شانه میکشند.

حداد عادل اضافه کرد: آمریکا بداند مذاکره کردن ایران از سر عجز نیست به معنی فراموش کردن جنایتهای آمریکا در ایران نیست و به این معنی نیست که ملت ایران به آمریکا اعتماد کرده است و نشست با ۱+۵ بر سر میز مذاکره به این معنا نیست که ملت ایران اجازه دهد دوباره آمریکاییها به این کشور رسول خدا برگردند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ملت ایران استقلال خود را با هیچ چیز معامله و معاوضه نخواهد کرد. ما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودهاند به تیم مذاکره خودمان اعتماد داریم و به آمریکاییها خوشبین نیستیم؛ اظهارنظرها و نقدهایی که از سوی نمایندگان مجلس و دیگران در خارج از مجلس مطرح میشود همه از سر دلسوزی، مسئولیت و حساسیت نسبت به انقلاب است.

وی یادآور شد: هر جریان سیاسی و شخصی که بخواهد به آمریکا گرایش یابد و مورد حمایت آمریکاییها و دشمنان انقلاب باشد از نظر ملت ایران مردود و محکوم است.

حداد عادل اظهار داشت: ملت ایران در سال ۸۸ و در آن فتنه نشان داد وقتی دیدند رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب از آن حمایت میکنند به صحنه آمدند و یکی از دلایل مردم در حضور در ۹ دی همین پشتیبانی خارجیها بود. فتنهای که ما امروز یک شهید از آن واقعه را تشییع کردیم که در روز عاشورای ۸۸ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جانباز شده بود.

حداد عادل در پایان خاطر نشان کرد: مردم در ۲۲ بهمن امسال حضور باشکوه و حماسی خود با وحدت کلمه پشت سر مقام معظم رهبری در وفاداری به آرمانهای امام راحل بار دیگر عزم و اراده خود را برای پاسداری از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به همه جهانیان نشان خواهند داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار