نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

اربعین فرصت طلایی دفع فتنه‌هاست

«حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر» بر اهمیت استفاده از فرصت اجتماع بزرگ اربعین برای پیشبرد اسلام ناب محمدی و مکتب شیعه تاکید کرد و گفت: امروز خلاء حضور روحانیت شیعه در فضای بین الملل بیش از گذشته احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ - 26October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر» امروز در همایش آموزشی و توجیهی طلاب و روحانیون اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی، در بجنورد اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که با شبهه افکنی آسیب‌هایی را برای مکتب شیعه ایجاد کنند و به اهداف شوم خود برسند، بنابراین هوشیاری مسلمانان در این زمینه امری ضروری است.

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان در پیاده روی اربعین حسینی، تاکید کرد: نسل جوان اکنون بیش‌ از پیش تشنه شناخت و معرفت است، بر همین اساس باید از ظرفیت این ایام برای افزایش معرفت در جوانان بهره برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر گفت: باید طلاب و مبلغان از فرصت بزرگ اجتماع اربعین برای شبهه زدایی از دین و ترویج معارف ناب اسلامی استفاده کرده و با مطالعه به روز و استفاده از ادبیات و لحن مناسب بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند.

وی با بیان اینکه نباید مراسم اربعین حسینی فقط به سینه‌زنی منتهی شود، اظهار داشت: باید این فرصت را غنیمت شمرد و شعارهای عاشورا را احیا کرد تا هدف امام از قیام تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ادامه بر ضرورت برپایی نماز اول وقت در مراسم اربعین حسینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط موکب‌ها تاکید کرد و گفت: دست‌اندرکاران مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی باید توجه داشته باشند که فراهم کردن مقدمات نماز جماعت در بین راه ضروری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌طلبد تا  بهترین موکب‌های مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی به‌منظور برپایی نماز اول وقت و آن‌هم به‌صورت جماعت آماده شود چرا که نماز اول وقت در زندگی امام حسین(ع) در اولویت قرار داشت به طوری که  در ظهر عاشورا آن حضرت با وجود آن شرایط به نماز جماعت ایستادند.

حجت الاسلام  والمسلمین قاضی عسکر در ادامه مصداق بارز سوء استفاده دشمنان از مکتب شیعه را اشاعه و ترویج نقل‌های نادرست از ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و گفت: نقل‌های نادرست و توطئه افکنانه از حربه‌های همیشه دشمن برای فریفتن نسل جوان جامعه اسلامی و ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه خلاء حضور روحانیت در دنیا روز به روز بیشتر احساس می شود، افزود: باید طلاب و روحانیون از مسائل روز جامعه و مرتبط با امور دینی آگاه بوده و مهارت سخنوری، نوشتار اجازه ندهند دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار