سرهنگ حسن‌نیا:

والفجر ۸ یکی از موفق‌ترین عملیات‌های جنگی ایران بود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: آنچه عملیات والفجر ۸ را در میان عملیات‌ها شاخص کرده، اقدامات مهندسی، به ویژه نصب پل بعثت و پل امام صادق(ع) بر روی رودخانه اروند است که این امر فقط با همت فرزندان ایران بزرگ میسر شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰ - 08February 2014

والفجر ۸ یکی از موفق‌ترین عملیات‌های جنگی ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ عباس حسننیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه در پیشینه تاریخی هر ملتی خاطرات و دستاوردهای پرافتخاری یافت میشود که خلق آن مستلزم ایثارگریها و رشادتهای مردم آن سرزمین است، گفت: بیتردید ملت سرافراز ایران اسلامی، سابقه درخشان خویش را مدیون حماسه آفرینانی از مردم همین مرزو بوم است که با ایستادگی در برابر قدرتهای سلطه گر در طول هشت سال دفاع مقدس نقطه عطف این تاریخ پرافتخار پدید آوردند.

وی تصریح کرد: در کارنامه تاریخ هشت ساله دفاع مقدس، عملیاتهای متفاوت و فراوانی اعم از کوچک و بزرگ دیده میشود که هر یک به فراخور خود دارای اهمیت ویژهای هستند. به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقهای، عملیات والفجر۸ را میتوان جزء بزرگترین و مهمترین عملیاتهای دفاع مقدس دانست.

حسن نیا افزود: این عملیات یکی از موفقترین عملیاتهای جنگی ایران بود که آثار نظامی و سیاسی مهمی بر عراق و حتی جهان گذاشت. با انجام موفقیت آمیز این عملیات ارتباط دریایی مستقیم عراق با خلیج فارس قطع و منجر به نزدیکی با کویت شد و شاید مهمترین علل موفقیت آمیز بودن این عملیات را شاهکار حفاظت اطلاعات رزمندگان اسلام دانست که با وجود شناسایی هوایی کشورهای منطقه و آمریکا، موجب عدم تشخیص محور اصلی عملیات از سوی دشمن گردید.

وی خاطرنشان کرد: والفجر ۸، یادآور حماسه آفرینی شهدایی است از جنس لالههای سرخ، لالههای آسمانیای که هر یک همچون ستارهای در آسمان ایران اسلامی میدرخشند. والفجر۸، یادآور غواصان خط شکنی ست که با دلی همچون دریا به اروند زدند تا با رسیدن به سواحل فاو، گره اصلی عملیات را بشکنند. غواصانی که کمر همت بستند و قانون طبیعت را شکستند و با اراده خدا، معجزه کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان و آزادگان و جانبازان سر به سودای شهادت سپردند و اینک انسانیت، شرمنده اشارتهای خونین آنان است و اکنون تکلیف و میدان کارزار مهیاست و میبایست مسئولیت انتقال تاریخ سراسر حماسهٔ آن دوران درخشان را بردوش بگیریم. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان گفت: آنچه عملیات والفجر ۸ را در میان عملیاتها شاخص کرده، اقدامات مهندسی به ویژه نصب پل بعثت و پل امام صادق (ع) بر روی رودخانه اروندرود است که این امر میسر نشد مگر با همت فرزندان ایران بزرگ.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار