حجت الاسلام سعیدی:

«محبت به غیر خدا» علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ است

نماینده ولی فقیه در سپاه عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ، محبت به غیر خدا است.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ - 27October 2016
«محبت به غیر خدا» علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، نهمین همایش علمی و آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به مدت سه روز (از 4 تا 6 آبان ماه) در تهران در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه در این همایش با تشریح مراتب ولایت، رابطه فرد و مولا را رابطه‌ای تنگاتنگ و ذاتی توصیف و تصریح کرد: قرار گرفتن در شجره طیبه ولایت الهی و برائت از غیر خدا برای ورود به بحث تولی و تبری، نقطه آغاز و تعریف واژه ولایت است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم واژه ولایت 232 بارتکرار شده است، گفت: «گسستن» و «پیوستن» عناصر ترکیبی در ولایت و لازم و ملزوم یکدیگر بوده و علت العلل سقوط و شکست انقلاب‌های توحیدی تغییر و تحول در نحوه پیوستن و گسستن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه  در ادامه با اشاره به مراتب ولایت اظهار کرد: ایمان به خدا و کفر به طاغوت با عنوان مرتبه اعتقادی، حاکی از آن است که ولایت ذاتاً از آنِ ذات باریتعالی است و بخشی از آن به پیامبران و ائمه معصومین(ع) و بخشی نیز در دوران غیبت به فقیه جامع الشرایط واگذار می‌شود.

وی عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: سقوط انسان‌ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است.

حجت الاسلام سعیدی افزود: این سیل عظیم زائرین اربعین حسینی ناشی از محبتی است که به ابا عبد الله الحسین(ع) وجود دارد.

وی همچنین پیوند کلامی و رفتاری و پیوند سیاسی را از دیگر مراتب ولایت توصیف کرد.

این همایش در راستای عمل به آموزه‌های دینی و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» و نیز توانمندسازی روحانیون که به عنوان مربیان این عرصه فعالیت می‌کنند برگزار شده است.

در حاشیه برگزاری این همایش دو نمایشگاه عکس از محرومیت زدایی فرهنگی و آثار پژوهشگران قرآنی برپاشده است.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها