وزارت خارجه روسیه بیانیه داد

تحریم های جدید امریکا نقض توافق ژنو است

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اقدام امریکا در افزودن نام تعدادی از شرکت های مرتبط با ایران در لیست تحریم ها را غیرقانونی و نقض توافق ژنو اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵ - 08February 2014

تحریم های جدید امریکا نقض توافق ژنو است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، اقدام جدید امریکا در افزودن نام تعدادی از شرکت های ایرانی و غیر ایرانی مرتبط با ایران در لیست تحریم ها با واکنش منفی روسیه مواجه شد و وزارت خارجه این کشور ضمن محکومیت این اقدام غیرسازنده امریکا، آن را ناقض توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از سیاست های امریکا، اعمال تحریم های جدید را باعث نگرانی دیگر طرفین توافق ژنو و نقض ماهیت این توافق و دیگر قوانین بین المللی اعلام کرده است.

لازم به ذکر است علاوه بر اقدام اخیر امریکا، این کشور یک بار دیگر و پس از توافق ژنو تعداد دیگری از شرکت های ایرانی و غیر ایرانی را به اتهام نقض تحریم های امریکا علیه ایران به لیست تحریم ها افزوده بود که با واکنش ایران و برخی کشورهای دیگر مواجه شد.

شایان ذکر است وزارت خزانه داری امریکا در اقدامی جدید در روزهای اخیر تعدادی از شرکت های ایران، ترکیه، آلمان، امارات و چند کشور دیگر را به اتهام دور زدن تحریم های موجود علیه ایران به لیست تحریم های خود افزوده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار