امیر شمخانی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

امنیت کشور در فراسوی مرزها ایجاد شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 27October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «علی شمخانی» روز پنجشنبه در دیدار با «آیت الله ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید در قم اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر، کشور ما در شرایط کم نظیر امنیتی در منطقه‌ای پرآشوب است.

وی اضافه کرد: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.

شمخانی گفت: مهمترین موضوع حال حاضر کشور که می‌تواند موجب شکل گیری آسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شود، مسئله معیشت و شرایط اقتصادی کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفع مشکلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری مجموعه قوا و دستگاه‌ها با دولت است.

وی با قدردانی از نقش بسیار موثر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین ریشه‌های تفکر تکفیری و توسعه رویکردهای تقریبی در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است منحرف کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان کرد و اظهار داشت: ریشه مجموعه موفقیت‌ها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.

وی با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، ضرورت توجه به ریشه‌های تکفیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: وهابیت همانگونه که در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاکید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفکر تکفیری است.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروههای مختلف سیاسی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.

دیدار با حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران از دیگر برنامه‌های صبح امروز شمخانی در قم اعلام شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم چنین عصر امروز با حضرات آیات عظام سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، سید محمدعلی علوی گرگانی و سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفت وگو می‌کند.

وی صبح جمعه نیز با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید دیدار خواهد کرد و در نماز عبادی سیاسی جمعه قم نیز شرکت می‌کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار