آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار شورای علمی همایش ملی اربعین:

«اربعین» مهمترین عامل در انقلاب و دگرگونی افراد است

آیت‌الله علوی گرگانی اربعین را مهمترین عامل و بستر در ایجاد انقلاب و دگرگونی در افراد دانست و گفت: بسیاری از افراد به برکت اربعین امام حسین(ع) شیعه می‌شوند و به سمت اسلام می‌آیند. حتی بسیاری از افراد غیرمسلمان به احترام امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند و لباس مشکی می‌پوشند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ - 27October 2016
«اربعین» مهمترین عامل در ایجاد انقلاب و دگرگونی افراد استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار شورای علمی همایش ملی اربعین، با اشاره به مفهوم اربعین گفت: مفهوم اربعین از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کلمه مبارکی است که خداوند در قرآن به این مفهوم اشاره کرده است. در عین اینکه علمای بزرگ نیز اربعین را جزو عدد کوامل می‌دانند و نکته کاملیت آن تحقق موضوع متعددی است که در عالم تکوین و تشریع به آنها استناد شده است؛ چرا که هر چه در این دو عالم تکوین و تشریع لباس وجود بشود، خیلی مهم است. مسئله اربعین نیز به همین صورت است و خداوند در هر دو عالم این مطلب را پیاده کرده است و لذا قرآن نیز به اربعین اشاره کرده و اهمیت مسئله بیشتر شده است.

وی افزود: خداوند در عالم تشریع نیز چهلم را مبدأ قرار داده است و این از آیات قرآنی فهمیده می‌شود، مانند داستان حضرت موسی(ع) که می‌فرماید تمام شدن میقات خداوند در چهلم بوده است، بنابراین تمامیت عدد در چلهم است، لذا مسئله اربعین بسیار مهم است. در اخبار و روایات نیز به چهلم و اربعین اشاره شده است، مثلاً امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین را جزو علائم ایمان قرار داده است.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان ساخت: مهمتر از همه اینها همایش تبلیغی اربعین است. حرکت اربعین باعث انقلاب و دگرگونی در افراد می‌شود، بسیاری از افراد به برکت اربعین امام حسین(ع) شیعه می‌شوند و به سمت اسلام می‌آیند. حتی بسیاری از افراد غیرمسلمان به احترام امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند و لباس مشکی می‌پوشند.

وی همچنین تاکید کرد: هرچه می‌توانید راجع به اربعین کار کنید، چرا که تبلیغ عملی فراوانی در این کار وجود دارد، به نظر بنده ارزش همایش شما به اندازه ارزش اباعبدالله(ع) است، هر چقدر می‌توانید برای امام حسین(ع) کار کنید که ارزش دارد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار