رحمانی فضلی:

پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی باید طبق برنامه باشد

وزیر کشور گفت: مسئولان استان اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره وری باشند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 27October 2016
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» (روز پنجشنبه) در سفر به شهرستان دلفان در جمع خبرنگاران گفت : لرستان در بخش اقتصاد مقاومتی جز استان های دارای رتبه خوب و برتر است.

وی اظهار کرد: مسئولان استان اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره وری باشند.

رحمانی فضلی بیان کرد: بر اساس گزارش های رسیده لرستان جز استان های برتر در حوزه برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: سفرهای دوره ای به سایر استان ها انجام شده است که در این راستا سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی در اولویت هستند.

وزیر کشور گفت: هدف از این سفرها سرمایه گذاری در طرح های اقتصاد مقاومتی ،واگذاری طرح های اقتصادی نیمه کاره به بخش خصوصی ،سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و جلب مشارکت های مردمی در استان ها است.
وی اضافه کرد: در جریان سفر به لرستان در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی و همچنین برخی از طرح های این استان تصمیم گیری می شود.

وزیر کشور در اولین برنامه خود از روستای محروم قلعه محمد بخش کاکاوند بازدید به عمل آورد.

وی با حضور در یکی از منازل مردم محروم این روستا در جریان محرومیت های آنان قرار گرفت.

کوچ اهالی این روستا به شهر به دلیل مشکل بیکاری ،مشکل راه دسترسی، نامناسب بودن معابر ،فرسوده بودن منازل مسکونی ،نبود مدرسه ،عدم گازرسانی به منازل است.

گفتنی است وزیر کشور در راستای رفع مشکلات مردم این روستا قول مساعد داد.

استان لرستان به همراه استان های کرمان و آذربایجان شرقی به عنوان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که در این راستا چهار کمیته عمرانی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و برنامه ریزی در استان تشکیل شده است.

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.

نظر شما
پربیننده ها