مونا انوری زاده:

فیلمسازی با موضوع خدا و قیامت اعتقاد می خواهد نه سفارش و اجبار

فیلمنامه نویس گفت: علیرغم اصرار دوستان مبنی بر وجود سینمای معناگرا به شدت معتقدم که ما درسینما ژانری به نام "معنا گرا" نداریم.
کد خبر: ۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰ - 14July 2013

فیلمسازی با موضوع خدا و قیامت اعتقاد می خواهد نه سفارش و اجبار

مونا انوری زاده درگفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: طی سالهای گذشته یک نوع سینما با موضوع خدا و قیامت توسط تعدادی از دوستان پیگیری می شد و اصراربراین بود که این فیلم ها نام "معناگرا "را بر خود داشته باشند.  

وی افزود: علیرغم اصرار دوستان مبنی بر وجود سینمای معناگرا به شدت معتقدم که ما در سینما ژانری به نام "معنا گرا" نداریم. نام "معنا گرا" نام مناسبی برای اینگونه آثار نیست و نام گذاری این آثار به این نام نه کمکی به مخاطب  می کند و نه کمکی به سینما.

نویسنده طرح سریال "ستایش" اذعان داشت: هر فیلمی که در سینما تولید می شود دارای معنا و مفهوم است. حتی سخیف ترین آثاری که توسط آدم های درجه چهار و پنج هم ساخته می شوند دارای معنا و مفهوم هستند و درنهایت یک یا چند پیام را به بیننده منتقل می کنند. پس اینکه ما بیاییم و یک دسته از فیلم ها را به بهانه معنا گرا بودن از دیگر فیلم ها جدا کنیم کاملا اشتباه است.

نویسنده فیلمنامه "جایی برای بودن" خاطرنشان کرد: "رنگ خدا" به کارگردانی آقای مجید مجیدی یک ملودرام است و در قالب ملودرام کار خودش را به خوبی انجام می دهد. زدن برچسب معنا گرا به فیلم "رنگ خدا" چیزی نیست جز اضافه کردن یک لغت بی معنا به فیلمی خوب.

وی ادامه داد: رنگ خدا، بچه های آسمان، خیلی دور خیلی نزدیک از فیلم های بسیار خوبی هستند که با موضوع خدا تولید شده اند. یکی از دلایل موفقیت این آثار نگاه بسیار حرفه ای و تخصصی کارگردانهای این آثار بوده است. به دلیل با اهمیت بودن موضوع خدا و قیامت بهتر است کارگردانهایی سراغ این موضوع بروند که امتحان خود را در زمینه کارگردانی پس داده اند.

نویسنده فیلمنامه "یک اسم" تصریح کرد: موضوع خدا و قیامت باید دغدغه هنرمندان باشد و خودشان به این سمت بروند که در این باره کار کنند وگرنه با سفارش و اجبار نمی شود درباره خدا و قیامت فیلم ساخت. اگر هم با سفارش فیلمی در این باره ساخته شود وعوامل دغدغه چندانی در مورد آن موضوع نداشته باشند  به طور حتم فیلم خوب نخواهد شد و تاثیرات لازم را نخواهد داشت.

انوری زاده افزود: به دلیل اعتقادی که به محرم و عاشورا داشتم برای نگارش فیلمنامه "پیش خواهد آمد" بسیار وقت گذاشتم که خدا را شکر فیلم خوبی از آب درآمد. تلویزیون تا الان شش بار این فیلم را پخش کرده است.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار