اردوغان:

عملیات سپر فرات تا رسیدن به «الباب» و سپس «الرقه» و «منبج» ادامه پیدا خواهد کرد

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات کشورش در سوریه پس از شهر «الباب» به «الرقه» و «منبج» خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 27October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در خصوص برنامه هایش در سوریه صحبت کرده است.
 
 رئیس جمهور ترکیه گفت: "من به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفتم تفاوتی بین سازمان های حزب کارگران کردستان، یگان های مدافع خلق، حزب اتحاد دموکراتیک و داعش وجود ندارد و همه آنها تروریست هستند."

اردوغان گفت: "به اوباما تأکید کردم عملیات ترکیه پس از شهر الباب به الرقه و منبج خواهد رسید."

اردوغان افزود: "ما وارد جرابلس شدیم تا گروه های تروریستی را نابود کنیم و سوری‌ها در حال بازگشت به شهرک خود هستند و زندگی عادی به این شهر بازگشته است. اکنون مبارزه ما با تروریسم آسانتر از گذشته است، زیرا اصلاحات ریشه ای در پلیس صورت دادیم و فرماندهان جدیدی را تعیین کردیم. همه ما، ترک، کرد، عرب و ترکمن شهروندان این کشور متحد هستیم و ایجاد حکومت موازی در داخل ترکیه را نخواهیم پذیرفت."
 
وی خاطر نشان کرد: "هیچ کسی حق ندارد به ما درباره بازداشت شدگانی که در کودتا دست داشتند، نصیحت کند. هر کسی که در کودتای نافرجام دست داشت، مظلوم نیست و قانون او را بازخواست خواهد کرد. اگر پارلمان ترکیه قانون اعدام کودتاچیان را تصویب کند، من هم با آن موافقت خواهم کرد. سیاست ما بازداشت تروریست ها و واگذاری آنها به عدالت است. ما نمی خواهیم آنها را بکشیم، اما شهروندان ترکیه حق دارند خواستار اعدام آنها باشند. گروه تروریستی فتح الله گولن در نهادهای قضایی و نظامی نفوذ کرد و به این شیوه به دنبال کودتا ضد دولت قانونی ترکیه بود. ما هر کسی را که به ترکیه خدمت کند، رها نخواهیم کرد."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار