ظریف:

ایران و روسیه مواضع ضدتروریستی قوی در منطقه دارند

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: تهران و مسکو با راهبرد مشترک مواضع قوی در مبارزه با تروریسم در منطقه دارند.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 28October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای مذاکرات یک روزه به ویژه شرکت در نشست سه جانبه با سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه روسیه و سوریه با موضوع اصلی بررسی اوضاع این کشور امروز (جمعه) وارد مسکو شد در آغاز مذاکرات دو جانبه با همتای روسی خود، گفت: همکاری های تهران و مسکو در مسائل منطقه ای از جمله مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی گسترده است و مواضع مشترکی داریم.

وی همچنین تاکید کرد که دو کشور پیشرفت های قابل توجهی در تمامی عرصه های روابط دوجانبه از جمله اقتصادی و سیاسی، امور بین المللی و منطقه ای دارند.

وزیر خارجه روسیه نیز در آغاز این مذاکرات اعلام کرد که برخورد بی اغماض با تروریست های ضدسوری از محورهای همکاری های دو کشور و کمک به سوریه در این زمینه است.

وزیر امورخارجه روسیه محورهای دیگر مورد توجه در توسعه روابط دو کشور را اجرایی شدن توافق های ایران و روسیه، آماده سازی مقدمات برگزاری پنجمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر و نهایی کردن کنوانسیون این دریا اعلام کرد.

هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها