با محوریت شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» صورت گرفت؛

برگزاری مسابقات شنای بسیج دانشجویی کشور در ساری + اسامی برگزیدگان

با محوریت شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» مسابقات شنای بسیج دانشجویی کشور در شهرستان ساری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ - 28October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، با محوریت شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» مسابقات شنای بسیج دانشجویی کشور در شهرستان ساری برگزار شد.

سرهنگ سیدجمال جلیلیان مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران در این مراسم با بیان اینکه شهید مدافع حرم حسین مشتاقی از دانشجویان ورزشکار و غواص مازندارن بود، اظهار کرد: هدف از نام گذاری مسابقات کشوری شنای بسیج دانشجویی به نام شهید مشتاقی به منظور الگوگیری از زندگی و نگاه معرفتی این شهید پاسدار حرم آل الله بوده است.

وی افزود: در دوران انقلاب، دشمن توسط مردم شناخته شده و انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، جوانان دوران دفاع مقدس، دشمن را شناختند و از کشور دفاع کردند و الان نیز جوانان امروز باید دشمن را بشناسند و در مقابل هجمه تحمیلی دشمن مقاومت کنند.

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دانشجویان باید شناخت درستی از مین گذاری های فرهنگی دشمن داشته باشند، اظهار کرد: دانشجو باید در جبهه جنگ فرهنگی نقش یک تخریب چی را داشته باشد و باید میدان های مین دشمن را بشناسد ، معبر بزند و راه را برای دیگران هموار سازد.

همچنین پدر شهید مشتاقی با بیان اینکه شهید حسین مشتاقی یک ورزشکار واقعی بود، اظهار کرد: حسین در غواصی مهارت خاصی داشت و علاقه مند بود علاوه بر تحصیلات نظامی مدارک عالی دانشگاهی نیز داشته باشد به همین خاطر در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل و بهمن ماه سال گذشته فارغ التحصیل شد.

وی شهید مشتاقی را حساس و معتقد به دفاع از آرمان های انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: چون فرزند دوقلو داشت مادرش مدام از او می خواست که به سوریه نرود اما حسین در پاسخ او می گفت مادرجان از شما توقع ندارم که از من بخواهی به سوریه نروم اگر به سوریه نروم و از حرم سیده زینب(س) دفاع نکنم فردای آن روز که امام زمان(عج) ظهور کرد می توانم روی این را داشته باشم که در صف رزمندگانش باشم؟

 پدر شهید مشتاقی افزود: حسین معتقد بود اگر در زمان امام حسین(ع) حضور داشت به یاریش می شتافت و هرگز دست از حمایت از امام خویش برنمی داشت.

وی شهید مشتاقی را عاشق رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: زمانی از سوریه برگشته بود و او را آشفته دیدم دلیلش را جویا شدم و او پاسخ داد بابا ما قدر رهبرمان را نمی دانیم؛ مردم و رزمندگان جبهه مقاومت وقتی نام امام خامنه ای (حفظه الله) را می شنوند انگار می خواهند سجده کنند!!

پدر شهید مشتاقی به ذکر خاطراتی از پسرشهیدش پرداخت و تاکید کرد: دغدغه حسین، حمایت از رهبری و پیروی محض از فرامین ایشان بود.

در ادامه عالیشان، معاون توسعه ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه مازندران بهترین ظرفیت را در حوزه قهرمانی کشور داراست، اظهار کرد: مازندران دارای استعداهای فراوانی در حوزه ورزشی است به طوریکه در المپیک ریو ورزشکاران مازندرانی ۱۳ سهمیه را به خود اختصاص دادند.

عالیشان، ۳۸ درصد مدال های کسب شده المپیک ریو را مربوط به ورزشکاران مازندرانی دانست و خاطر نشان کرد: در اغلب رشته های ورزشی مازندران دارای قهرمانان و مدال آوران نام آور زیادی است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در مازندران در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: ورزش در جمعیت ۳ میلیونی مازندران دارای جایگاه ویژه ای است و ورزش های همگانی نیز ظرفیت های خوبی را در استان به خود معطوف کرده است.

معاون توسعه ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: ۷۵۰ هزار نفر از مردم مازندران به ورزش همگانی مشغول هستند که این آمار نشان از توسعه مناسب ورزش همگانی در بین مردم استان دارد.

عالیشان مازندران را جزو استان های چاق کشور دانست و خاطر نشان کرد: با آنکه مازندران بار قهرمانی کشور را به دوش می کشد اما مردم آن از کم تحرک ترین افراد کشور هستند به طوریکه طبق آمار اعلام شده هر روز ۱۳ نفر به دلیل سکته قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند.

وی دلیل این آمار را کم تحرکی و الگوی بد غذایی معرفی کرد و گفت: باید تحرک را به عنوان فرهنگ از ابتدای زندگی به فرزندانمان آموزش دهیم.

معاون توسعه ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه بسیجی باید همیشه ورزش کند، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ورزش برای اقشار جامعه، می بایست با همکاری دستگاه های خوبی همچون سپاه و بسیج برنامه ریزی کنیم.

بر اساس این گزارش تیم شنای بسیج دانشجویی مازندران با اقتدار و به صورت تیمی  از 8 ماده مسابقات شنا در 7 ماده به مدال طلا دست یافت و قهرمان این دوره از مسابقات شد و کاپ قهرمانی مسابقات شنای بسیج دانشجویی کشور را بالای سر برد. تیم های شنای استان های تهران و خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.مسابقات شنای بسیج دانشجویی کشور در ساری با اعلام نفرات برتر در رشته های مختلف این رشته به کار خود پایان داد.

یادآور می شود نتایج مسابقه شنای بسیج دانشجویی کشور در رشته های مختلف به شرح زیر می باشد.

در رشته 50 متر کرال پشت امیرمحمد کاظمی از مازندران اول  و مجتبی شهیدی از تهران و حسین جمیلی از فارس به ترتیب دوم و سوم شدند. در 50متر آزاد مهدی محروق از مازندران اول و مهدی عیسی آبادی از قم و فرید خوش خطی از زنجان به ترتیب دوم و سوم شدند. در ماده 50متر قورباغه نیز آرش قبادی از  مازندران به مقام اول و مصطفی ابراهیمی از تهران و علی خادم الرسول از فارس دوم و سوم به ترتیب دوم و سوم شدند. در ماده 50 متر پروانه بهشاد علیزاده از مازندران اول و یونس علیزاده از تهران و علی مبینی از قم به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در ماده 100 متر کرال پشت امیرمحمد کاظمی از مازندران ، مجتبی شهیدی و هومان منصوری بروجی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در ماده 100 متر آزاد نیز مهدی محروق از مازندران، محمد حسین ایزدی فر از فارس و فرید خوش خطی از زنجان به ترتیت مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در 100متر قورباغه هومان منصوری بروجی از خراسان رضوی ،آرش قبادی از مازندران و علی خادم الرسول از فارس به ترتیب اول تا سوم شدند.

در 100 متر پروانه نیز بهشاد علیزاده از مازندران مقام اول و یونس علیزاده از تهران و محمدرضا منصوری از زنجان به مقام های اول و دوم دست یافتند.

گفتنی است در مراسم اختتامیه که امروز در مجتمع ورزشی بدر انجام شد  مدال های نفرات اول تا سوم توزیع شد و کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات به تیم شنای بسیج دانشجویی استان مازندران تعلق گرفت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها