سردار اشتری خبر داد:

تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اربعین گفت: قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ - 29October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار حسین اشتری» امشب در حاشیه آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی انجام‌شده برای ایام اربعین توسط نیروی انتظامی اظهار کرد: در این رابطه قرارگاه اربعین تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اولیه برای آماده‌سازی زمینه برگزاری پیاده‌روی اربعین انجام شده و همه استان‌ها آماده بدرقه و همراهی زائران اربعین هستند، اضافه کرد: استان‌های مختلف و زائران می‌تواند مساعدت پلیس را در این ایام داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزهای زمینی مهران، چذابه و شلمچه برای عبور و مرور زائران اربعین آماده شده است، تصریح کرد: زائران اربعین باید مطالب عنوان‌‌ شده در مورد نحوه انجام این سفر از جمله اولویت استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی به‌جای وسایط حمل و نقل شخصی، داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار، اخذ ویزا، و ثبت‌نام در سامانه سماح را جدی بگیرند.

سردار اشتری آغاز سفر در موعد مقرر یعنی یک هفته تا 10 روز قبل از اربعین را از دیگر توصیه‌های خود به زائران اربعین اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به فتاوای مراجع تقلید می‌توان این سفر را چند‌روز قبل از ایام اربعین هم انجام داد و نیازی به حضور در کربلا در روز اربعین نیست و زائران باید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مورد نیاز برای بازگشت از این سفر را داشته باشند.

وی در ادامه به جایگاه خوب نیروی انتظامی استان زنجان در بین کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد: نیروی انتظامی ایران به‌دلیل حرفه‌ای و دانش‌محور بودن جایگاه خوبی را در داخل و خارج از کشور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر تعامل خوب نیروی انتظامی در سطح بین‌الملل ابراز کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی با 40 کشور مراوده دارد و از ظرفیت‌های متقابل در این حوزه استفاده می‌شود و علاوه بر این نمایشگاه ایپاس با حضور 32 کشور در تهران برگزار شد.

سردار اشتری تاکید کرد: توانایی‌های نیروی انتظامی موجب ایجاد اعتماد خوب در سطح بین‌الملل شده و این اعتماد روز به روز در حال افزایش است.

وی به افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: 70 درصد از کشفیات در مرزهای شرقی بوده است که بیانگر تلاش نیروهای انتظامی برای پیشگیری از ورود مواد مخدر به داخل شهرها است.

فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت افزایش تجهیزات پلیس برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: فراهم کردن این تجهیزات نیازمند تامین اعتبار است.

سردار اشتری انسداد مرزها را هم نیازمند تامین اعتبار دانست و ادامه داد: تزریق اعتبار به تکمیل طرح انسداد مرزها کمک می‌کند.

وی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور و پلیس برای جذب اعتبار برای تقویت انسدادهای مرزی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌ریزی انسداد مرزها به‌صورت فیزیکی و الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها