آغاز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

با ورود معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، دور جدید مذاکرات دوجانبه میان کشورمان و آژانس از امروز آغاز می شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ - 08February 2014

آغاز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، ترو تاپیو وارجراندا معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به همراه کارشناسان این نهاد بین المللی شب گذشته به منظور ازسرگیری دور جدید گفتگوهای دوجانبه با مقامات کشورمان وارد تهران شد و قرار است از امروز (شنبه) دور جدید این مذاکرات به منظور اتخاذ همکاری های بیشتر و در راستای مذاکرات هسته ای و توافق ژنو آغاز گردد.

دور جدید مذاکرات دوجانبه میان ایران و آژانس در راستای بیانیه مشترک طرفین در دور نخست مذاکرات و به منظور نظارت بر فعالیت های هسته ای کشورمان به منظور اعتماد سازی شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است دور جدید مذاکرات به سرپرستی معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رضا نجفی نماینده ایران در آژانس برگزار می شود و انتظار می رود توافقاتی در زمینه همکاری های گسترده تر میان طرفین کسب شود.

شایان ذکر است به موجب مذاکرات و همکاری های اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اکنون تعدادی از ناظران و کارشناسان این نهاد نظارتی بین المللی با حضور در برخی تاسیسات هسته ای کشورمان، بر فعالیت های این تاسیسات و نحوه اجرای تعهدات ایران در توافق ژنو نظارت دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار