سردار ساجدی‌نیا خبر داد؛

کشف کالای قاچاق به ارزش تقريبی 111 ميليارد تومان طی 7 ماه نخست سال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی عمليات‌های انجام شده از سوی ماموران مبارزه با قاچاق کالای پليس آگاهی تهران بزرگ، تاکنون 47 باند قاچاق کالا منهدم و اعضای آن دستگير شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 30October 2016

کشف کالای قاچاق به ارزش تقريبی 111 ميليارد تومان طی 7 ماه نخست سالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرتيپ پاسدار «حسين ساجدي نيا» فرمانده انتظامي تهران بزرگ، ضمن اشاره به اجرای طرح‌های ضربتی پليس پايتخت در برخورد با قاچاق کالا و متهمان اين پرونده‌ها همچون سال‌های گذشته طی 7 ماه ابتدايي سال 95، گفت: طي عمليات‌هاي انجام شده از سوي ماموران مبارزه با قاچاق کالاي پليس آگاهي تهران بزرگ، تاکنون 47 باند قاچاق کالا منهدم و اعضاي آن دستگير شده‌اند.

اين مقام انتظامي در ادامه به افزايش ميزان کشفيات کالاي قاچاق در 7 ماه ابتدايي سال 95 اشاره کرد و افزود: با تلاش ماموران پليس مبارزه با قاچاق کالا تهران بزرگ شناسايي و اقدامات لازم در اين باره صورت گرفته و امسال توانسته‌ايم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در بحث کشفيات قاچاق کالا داشته باشیم.

وي با بيان اين که یکی از مهمترین برنامه‌های پليس پايتخت مبارزه با قاچاق کالا در شهر تهران است، گفت: در حوزه جرايم اقتصادي، مبارزه با کالاهاي قاچاق يکي از اولويت‌هاي اصلي پليس‌های تخصصی به ویژه پلیس آگاهی تهران بزرگ بوده و سعي کرده‌ايم در شهر تهران محموله‌هاي قاچاق را در اسرع وقت شناسايي و نسبت به ضبط آنها اقدام کنيم.

سردار ساجدي نيا، تصريح کرد: در همين راستا، ماموران مبارزه با قاچاق کالاي تهران بزرگ، موفق به کشف تعداد زيادي محموله هاي کالاي قاچاق از جمله پوشاک، دارو، سيگار، گوشي‌هاي تلفن همراه، تجهيزات ماهواره اي، قطعات رايانه اي، لوازم آرايشي و بهداشتي، سوخت، پوشاک، موتورسيکلت هاي سنگين، عتيقه و لوازم خانگي شده اند که با توجه به کشفيات ديگر ارزشي برابر 111 ميليارد و 696 ميليون تومان دارد.

رييس پليس تهران بزرگ بيان داشت: در اين عمليات ها بيشترين اموال و اجناس قاچاق شامل یک میلیون و 219 هزار قلم انواع دارو، بیش از 180هزار نخ سیگار، قریب به 18هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه انواع تجهیزات ماهواره ای، قریب به 285هزار قطعه انواع لوازم داخلي خودرو، بیش از 197هزار لیتر سوخت قاچاق و قریب به 7میلیون و 7هزار دستگاه انواع لوازم خانگی بوده است.

وي با بیان اینکه در بحث دستگیری قاچاقچیان 21درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم، افزود: در این مدت 3 هزار و 288 قاچاقچي دستگیر شده اند و 2هزار و 994 پرونده در محاکم قضائی برای آنان تشکیل شده که پس از اعتراف به جرايم خود به مرجع قضايي معرفي شده اند.

رييس پليس پايتخت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بازار توليد داخلي همواره مورد هجوم ورود کالا به صورت قاچاق در کشور بوده که موجب پايين آمدن سطح توليد و حتي تعطيلي واحدهاي بي‌شماري شده است و پليس پايتخت با همکاري ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همين زمينه عمليات هايي را برنامه ريزي و اقدام به برخورد با قاچاقچيان مي کند.

سردار ساجدی نیا با بيان اينکه تهران به دليل بازار مصرف و بازار توزيع کالا در کشور، مقصد اصلي کالاي قاچاق است، علت اختلاف در اعلام ارزي ريالي کالاي وارداتي را مربوط به کم اظهاري و برخي جعليات موجود دانست و وجه غالب قاچاق کالا را سازمان يافته اعلام کرد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان ضمن توصيه به شهروندان در خصوص دقت در هنگام خريد اجناس و کالاهاي مورد نياز خود گفت: اجراي طرح‌هاي امنيت و آرامش و خصوصا برخورد با قاچاقچيان کالا ادامه دارد و سودجويان بدانند که پليس اجراي طرح برخورد با قاچاقچيان کالا را با جديت تمام ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار