همایش وابستگان نظامی-11/ معاون اطلاعات ارتش:

وابستگان نظامی باید درک صحیحی از تهدیدها داشته باشند

معاون اطلاعات ارتش با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در آرامش کامل بسر می‌برد و به لحاظ امنیتی به‌مثابه نگین در منطقه می‌درخشد، افزود: وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران باید درک صحیح و بینش دقیقی نسبت به انواع تهدیدهای علیه کشور را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ - 31October 2016
وابستگان نظامی باید درک صحیحی از تهدیدها داشته باشندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «طباطبایی» معاون اطلاعات ارتش در مراسم اختتامیه اولین همایش وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در مرکز  همایش‌های سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، گفت: ایران اسلامی نگین امنیتی منطقه بوده و در آرامش و امنیت کامل بسر می‌برد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان میزبان اولین همایش وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح تلاش کرد چارچوب مشخص و استواری را برای همایش‌های بعدی ایجاد نماید.

طباطبایی در ادامه با بیان اینکه ما اگر مفهوم ایجابی امنیت را بدانیم معنی تهدید نیز برای ما قابل درک خواهد بود، افزود: اساس تهدید بین تهدید کننده و تهدید شونده بر اساس منافع متضاد شکل می‌گیرد و پس از آن ساختار و جوهره قدرت نمایان می‌شود.

وی همچنین گفت: تضاد قدرت، توجه به توانایی خودی در مقابل غیر خودی را ایجاد می‌کند و سپس به تقویت قدرت خودی منجر می‌شود.

معاون اطلاعات ارتش با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در آرامش کامل بسر می‌برد و به لحاظ امینیتی به‌مثابه نگین در منطقه می‌درخشد، افزود: وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران باید درک صحیح و بینش دقیق نسبت به انواع تهدیدها علیه کشور را داشته باشند.
   
شایان ذکر است پیش از سخنان امیر سرتیپ طباطبایی، امیر سرتیپ دوم ناصر گودرزی، دبیر اولین همایش وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی از روند برگزاری این همایش گفت: این گردهمایی مشترک در حالی به پایان رسید که طی سه روز گذشته جمع حاضر از نقطه نظرات، رهنمودها و تدابیر مقامات لشکری و کشوری بهره برده و فرصت به روز رسانی اطلاعات و آگاهی از آخرین سیاست های کلان نظامی دفاعی، انتظامی و سیاسی با بهره گیری از نگاه همه جانبه و راهبردی برای آنها فراهم شد.

وی افزود: در این همایش این فرصت برای وابستگان نظامی فراهم شد تا ضمن آشنایی با شرایط منطقه ای و فرامنطقه ایِ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برنامه ریزی لازم را برای ادامه مأموریت خود داشته باشند به نحوی که وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی در این مدت به خوبی دریافتند  جمهوری اسلامی ایران در یک پیچ حساس تاریخی و دوران گذار قرار داشته و از یک موقعیت ممتاز در سطح منطقه و جهان برخوردار است. همچنین جمهوری اسلامی ایران در نقطه کانونی روندها و بنیان های اساسی در جهان قرار دارد و وابستگان نظامی در این تحولات نقش مهمی دارند.

دبیر این همایش اضافه کرد: ضلع جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهان در حال شکل گیری است بنابراین می بایست تراز وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به گونه ای باشد که مبین واقعی این جایگاه رفیع و عزتمند باشد.

وی خاطر نشان کرد: وابستگان نظامی دریافتند که تفکر دفاعی – راهبردی  جدیدی در زمینه تحولات بیداری اسلامی شکل گرفته است که ناشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران می باشد.
 
امیر گودرزی یادآور شد: یکی از دستاوردهای این همایش برای وابستگان نظامی، تبیین جایگاه جمهوری اسلامی بعنوان قدرت و اقتدار نهادینه و دراز مدت در عرصه بین الملل و ضرورت دقت و هوشیاری در شناسایی تهدیدها و اعتماد و اتکا به توانمندی های بومی جمهوری اسلامی ایران برای عبور از پیچ خطرناک  تاریخی بوده است.

او همچنین اشاره کرد: وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خوبی درک کردند که ایجاد تفاهم وحدت و همدلی و همگرایی بیشتر در کنار تبادل تجربه ابزار بسیار مناسبی برای ارتقاء جایگاه دفاتر و دستیابی به اهداف بلند ترسیم شده از سوی نیروهای مسلح می باشد.
 
شایان ذکر است اولین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سه سطح بهره برداری از سخنرانی های مقامات بلند پایه لشکری و کشوری در قالب رهنمودها، تدابیر، خطی مشی ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و نیز تبیین سیاست  کلان نظام و نیروهای مسلح در زمینه های سیاسی، نظامی و دیپلماتیک و آگاهی از جایگاه رفیع منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران؛ بهره مندی از جلسات هم اندیشی و انتقال تجربیات مابین وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای هم افزایی، هم پوشانی و ارتقاء کیفی و کمی دفاتر خارج از کشور و آگاهی بیشتر از ظرفیت ها و انتظارات نیروها و سازمانهای نیروهای مسلح با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و توانمندی های امنیتی ناجا آغاز و با دستیابی به اهداف تعیین شده به کار خود پایان داد.

 انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها