بسیج زنان در ماه رمضان برگزار می‌کند؛

برگزاری مراسم «شهدا در ضیافت نور» و همایش 7 هزار زن شهید

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزاری همایش 7 هزار زن شهید کشور و برگزاری محافل انس با قرآن کریم، با عنوان« شهدا در ضیافت نور» را از اهم فعالیت‌‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵ - 14July 2013

برگزاری مراسم «شهدا در ضیافت نور» و همایش 7 هزار زن شهید

 

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برنامههای بسیج زنان در این ماه عنوان کرد: پایگاههای مردمی بسیج در سراسر کشور آماده میزبانی از میهمانان خداست.

وی ادامه داد: در طی این 30 روز تقویت و مأنوس شدن بانوان ایران اسلامی با قرآن کریم و آشنایی هرچه بیشتر آنان با شهدای زن، در اولویت برنامههای بسیج بانوان قرار دارد.

اصلانی با اشاره به روز 13 مرداد که مصادف با روز بسیج جامعه زنان است، اظهار داشت: این روز به دلیل شهادت شهیده مریم فراهانی به این روز نامگذاری شده است که طبق هماهنگیهای صورت گرفته است.

وی برگزاری همایش 7 هزار زن شهید کشور در روز بسیج جامعه زنان را از مهمترین اقدامات این سازمان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: یادوارههای شهدای زن و گرامیداشت سالروز 13 مرداد در سراسر کشور برگزار میشود.

اصلانی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تحت عنوان شهدا در ضیافت نور در ایام ماه مبارک رمضان این محافل با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار زن شهید در 14 پایگاه مقاومت برگزار می شود که به بررسی مفاهیم و قرائت قرآن کریم پرداخته می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه برگزاری همایشهایی با حضور سازمانهای مردم نهاد به صورت ملی در تهران از دیگر برنامههای ما در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: بیش از 120 سازمان غیردولتی و مردم نهاد در این همایش حضور دارند که همافزایی ظرفیتها و موضوعات فکری را مورد بررسی قرار میدهند.

وی در خصوص سایر فعالیتهای این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تحت عنوان شهدا در ضیافت نور در ایام ماه مبارک رمضان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار زن شهید در 14 پایگاه مقاومت برگزار میشود که به بررسی مفاهیم و قرائت قرآن کریم پرداخته میشود.

اصلانی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاههایی با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان و اهمیت آن، برنامه ویژه شبهای احیا در مساجد و حسینیهها از دیگر برنامههای ما در ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان نقش مهمی در ارائه برنامههای قرآنی و دینی در کشور دارد یادآور شد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ و قاری در کشور، ما اقدامات خوبی در این راستا انجام دادهایم و نقش عمدهای از این وظایف را بر عهده گرفتهایم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بر لزوم پوشش زنان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: زنان به لحاظ روح لطیف و عاطفی که دارند میتوانند ضمن حفظ حجاب از معنویات این ماه بزرگ بهرهمند شده و زکات روح لطیف خود را با کسب فیوضات، معنویات و رضای خداوند بپردازند.

اصلانی به برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه زنان و خانواده به ویژه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از وظایف و مسئولیتهای مهم سازمان بسیج جامعه زنان است ما در ایام ماه رمضان میزگردهایی تحت این عنوان در استانها و تهران برگزار میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها