تحولات میدانی حلب؛

غرب حلب به کنترل ارتش سوریه درآمد/ هلاکت 20 تروریست ارتش آزاد در شمال حلب

ارتش سوریه روز گذشته موفق شد کنترل غرب حلب را به دست گیرد در شمال این استان نیز داعش 20 نیروی ارتش به اصطلاح آزاد را از پا درآورد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ - 01November 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، با موفقیت ارتش سوریه و همپیمانانش در جلوگیری از نفوذ گروه‌های وابسته به جیش‌الفتح در ورودی جنوب غربی حلب، این جبهه شاهد ثباتی در روند کنترل مناطق است؛ هر چند که در «ضاحیه الاسد و منیان» درگیری‌ها همچنان وجود دارد.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به اینکه ارتش سوریه موفق شد جبهه‌های غرب حلب را به کنترل خود درآورد، گزارش داد که احتمالا ارتش تلاش خود را برای بازپس‌گیری مراکزی که در ضمن مناطق مسکونی حلب قرار دارد، به کار خواهد بست؛ چرا که اگر تروریست‌ها مراکز خود را در این مناطق تحکیم کنند، روند بازپس‌گیری آن بسیار دشوار خواهد شد.

همزمان، در راستای تعلیق پرواز جنگنده‌های روس بر فراز حلب، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که پس از اصرار همه گروه‌های مسلح حاضر در مناطق شرقی حلب بر همکاری با گروه تروریستی جبهه‌النصره، مسکو همه این گروه‌ها را اهداف قانونی و مشروعی برای خود می‌داند.

لاوروف همچنین تصریح کرد: این مدت تعلیق، دو هفته خواهد بود و این مدت برای جدا کردن تروریست‌ها از معارضان میانه رو کافی خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش‌های رسانه‌های غربی که می‌گویند النصره رهبری حملات تروریست‌ها از شرق حلب را بر عهده دارد، اظهار داشت: سایر افراد مسلح حاضر در شرق حلب، با اراده یا بدون اراده، در جنایات النصره دست دارند.

از سوی دیگر، مسکو حمله تروریست‌ها به مناطق مسکونی شهر حلب با خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی را محکوم و تأکید کرد که این مسئله در سال 2013 نیز رخ داد و در جریان آن عناصر تروریستی از مواد مشابهی برای بمباران غوطه شرقی و «خان العسل» در غرب حلب استفاده کردند. این مسئله در سال 2015 در «مارع» و در سال 2016 در منطقه «صلاح الدین» حلب رخ داد.

در همین راستا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی جبهه النصره و شماری از گروه‌های همپیمان آن با حمله به شهر حلب از چند محور همچنان تنش را ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه همچنین تأکید کرد که در پی شلیک بیش از 100 خمپاره، 50 موشک گراد و 20 کپسول گاز به مناطق مسکونی شهر حلب طی سه روز گذشته 84 نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند کشته و 280 نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، در ریف شمالی استان حلب، داعش اعلام کرد که 20 عنصر معارض را در روستای «عبله» واقع در جنوب شهرک «اخترین» از پای درآورده است.

خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که عناصر این گروه، تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد را به روستای عبله کشاندند و یک خودروی بمب گذاری شده را در میان آنان منفجر کردند.

تروریست‌های ارتش آزاد هم که قصد عقب نشینی از این روستا را داشتند در یک میدان مین گرفتار و کشته شدند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار