سردار فتحیان به دفاع مقدس خبرداد

افتتاح اولین مرکز تخصصی درمان سرطان در نیروهای مسلح

مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح مرکز کلینیک دیابت نیروهای مسلح، گفت: پیشگیری و آموزش برنامه اصلی بهداری نیروهای مسلح است که تأثیرات بسزایی در بهبود کیفیت زندگی کارکنان نیروهای مسلح خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱ - 10February 2014

افتتاح اولین مرکز تخصصی درمان سرطان در نیروهای مسلح

سردار سرتیپ پاسدار "نصراله فتحیان" در خصوص تأثیر افتتاح کلینیک دیابت ویژه نیروهای مسلح به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، گفت: در بخش خدمات درمانی نیروهای مسلح قرارمان این است که بیمار تنها رنج بیماری را متحمل شود. یعنی همان تدبیری را که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند.

مسئول بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح، اذعان کرد: همه سیاستهایی که در بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و بهداری از آن تبعیت میکند این است که اولاً ما سعی کنیم با سیاست پیشگیری و آموزش بیمار نداشته باشیم و ثانیاً حداکثر امکانات برای بیماران فراهم شود.

مسئول بهداشت و درمان نیروهای مسلح همه تمهیدات پیش بینی شده برای کاهش آمار بیماری در میان خانوادههای نظامیان، افزود: با مشارکت بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح پیش بینی کردیم با افتتاح کلینیکهای تخصصی حتی الامکان هزینههای درمان نظامیان را کاهش دهیم تا کمتر شاهد باشیم از درمان بیماریهایشان غافل شوند. در سال ۹۳ با یک خدمات پزشکی جامع و کاملتری در خدمت نیروهای مسلح خواهیم بود.

سردار فتحیان در پاسخ به این سوال که تنها نیروهای مسلح میتوانند از این خدمات استفاده کنند؟، گفت: تمام مراکز درمانی نیروهای مسلح در سراسر کشور چه مربوط به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و حتی وزارت دفاع ملزم به خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی ما در دوران دفاع مقدس در راستای لبیک به فرمان امام به وظیفه انقلابی و دینی خود عمل کرد و کار بزرگی را برای نجات مجروحین انجام داد، تصریح کرد: چه انگیزه واعتقادی باعث شد پزشکی که حاضر نبود از شمال تهران به جنوب تهران برود و کسی هم نمیتوانست او را مجبوربه این کار کند، به فرمان امام خمینی کار خود را رها کرده و به شلمچه رفته و زیر آتش دشمن در اورژانسهای خط مقدم و بیمارستانهای صحرایی کارهای بزرگ را انجام میدهد.

سردار فتحیان ضمن بیان تاثیر کلام امام راحل بر اعتقاد این پزشکان ادامه داد: چه قدرتی به جز سخنان امام راحل میتوانست این نیروی متخصص پزشکی را جابجا کند، کسانی که حتی خانوادههایشان از رفتنشان مطلع نبودند.

وی با اشاره به دعای حضرت امام بعد از عملیات بیت المقدس برای جامعه پزشکی که فرمودند: «خداوندا به امدادگران و طبیبانی که خانههای امن خود را رها کردند و پا به پای رزمندگان به نجات مجروحین شتافتند عزت، عظمت، سلامت و عافیت دنیا و آخرت را به آنان عطا بفرما»، تصریح کرد: گاهی برای اینکه عملیات لو نرود نیروی پزشکی را به ارومیه و بعد به کرمانشاه و با هلی کوپتر به اندیمشک و بعد به منطقه فاو میبردیم.

مسئول بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بیان خاطرهای درباره شهید خرازی افزود: شهید خرازی در عملیات خیبر جراحت سنگینی داشتند دستشان کاملا آویزان بود و به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل و تیم جراحی با چند ساعت جراحی وی را نجات داده و شهید خرازی به عنوان فرمانده لشکر کارهای بزرگی انجام داد.

سردار فتحیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیج جامعه پزشکی که فرمودند: «جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس در آزمایش بزرگ روسفید شد»، افزود: این خیلی سرمایه بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم. کرامت و عزت و نقطه آغاز برای دانشجویان جوان پزشکی روحیات و افکار ارزشمند بزرگان زنده شود و به دین خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: پزشکان باید برای آشنا کردن نسل جوان که در جبهه حضور نداشتند، با زبان علمی، بیان قوی و منطق محکم آن حماسهها را عنوان کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای یک به یک بیماریهای خطرناک و زیانآور راهکار پیشگیری و آموزش را در دستور کار قرار دادهایم و با پیشبینی کلینیکهایی بستر درمان آسان را برای نیروهای مسلح فراهم کردهایم تا بتوانند زودتر به بهبودی برسند. امروز کلینیک کوثر افتتاح شد تا مشکل دیابت را حل کند و به مناسبت ۲۲ بهمن هم برای بیماران صعب العلاج نیروهای مسلح خاصه سرطان نیز یک خبر خوب داریم و آن هم افتتاح کلینیک تخصصی درمان بیماریهای صعب العلاج در بیمارستان محب کوثر است که نیروهای مسلح مبتلابه را با قیمت مناسب پذیرش خواهد کرد.

گفتنی است، در کلینیک کوثر غربالگری و شناسایی مبتلایان به بیماری دیابت انجام و برای هر فرد دیابتی ۲۰ ساعت کلاس آموزشی به صورت رایگان برگزار میشود.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار